لاغری سریع و عوامل توقف کاهش وزن

به گزارش آوای وحش، هنگام کاهش وزن به خاطر حفظ سلامتی، به جای اینکه در پی یک رژیم سریع بگردید مهم این است که بتوانید مراحل پایدار و سالمی را انتخاب کنید. به جای اینکه در پی یک رژیم سریع بگردید، فکر کنید چگونه می توانید شیوه زندگی خود را تغییر دهید تا این امکان را به شما دهد که وزن خود را کاهش دهید و برای مدت طولانی بتوانید آن را حفظ کنید .

لاغری سریع و عوامل توقف کاهش وزن

رازهای لاغری سریع و پایدار

همه ما با این افت وحشتناک در فرایند کاهش وزن خود آشنا هستیم. سخت ورزش می کنید، کالری ها را محاسبه می کنید، وزن کم می کنید، اما یک دفعه، همه چیز ثابت می گردد!

فرقی هم نمی نماید دیگر چه می کنید، اما هر چه هست نمی توانید آن عدد روی صفحه ترازو را کاهش بدهید.

آیا این افت فرایند کاهش وزن طبیعی است، یا برزخ ناشناخته ایست که همه کسانی که سعی دارند وزن خود را کم نمایند با آن روبه رو می شوند ؟

من به مراجعین بسیاری در این زمینه یاری نموده ام و آنچه که تجربه در تمام این سال ها به من ثابت نموده از این قرار است:

همه افرادی که فرایند کاهش وزنشان کند شده است یک وجه مشترک دارند، آن ها دیگر مثل گذشته همه توان خود را به کار نمی برند!

وقتی شما تازه یک برنامه کاهش وزن را آغاز نموده اید خیلی هیجان زده اید و کلی انگیزه دارید تا تغییرات بزرگی در زندگیتان ایجاد کنید، اما از هفته هشتم به بعد آن شور و اشتیاق و جدیت اولیه فروکش می کند.

بیایید روراست باشیم، سخت است که بخواهیم هر روز برای ورزش کردن با انگیزه و پر انرژی باشیم و رژیم غذایی کاملاً سالمی را رعایت کنیم. اگر چه، این موارد برای آمادگی ذهنی و جسمانی شما جهت کاهش وزن واقعا لازم هستند.

اگر احساس می کنید اعداد روی صفحه ترازویتان دیگر تغییری نمی نماید از خودتان بپرسید آیا همه کوشش خود را می کنید ؟ آیا به طور منظم ورزش می کنید و تمرینات را کامل انجام می دهید ؟ آیا بیشتر از آنچه باید، غذا نمی خورید؟ یا آیا سعی ندارید به وزنی برسید که واقعاً برای اندام و قد شما خیلی کم است ؟

چطور می توانیم آن شور و اشتیاق اولیّه را به دست آوریم و به جهت درست برگردیم؟

در ادامه به شما نکاتی را میگویم که به افراد بسیاری در این زمینه یاری نموده اند:

هدفتان را تعیین کنید
یک کاغذ بردارید و بنویسید که، وزن کم کردن چقدر برای شما ارزش دارید و چه تغییرات مثبتی در زندگیتان به وجود خواهد آورد؟ یادداشت کردن اهدافتان می تواند یادآور خوبی برایتان باشد و به شما انگیزه می دهد.
تغییراتی ایجاد کنید
تمرینات خود را عوض کنید. به باشگاه بروید و کلاس های ورزشی جدیدی را امتحان کنید! اگر تمرینات فعلی برای شما کارساز نیستند شاید نوع تمرینتان ایراد داشته باشد.
برای خود اهداف کوتاه مدت تعیین کنید
در مسابقات شرکت کنید، مثلاً مسابقات دویدن یا پرتاب وزنه! آمادگی برای مسابقات همواره یک هدف عالی برای تناسب اندام است که به شما انگیزه می دهد سخت تمرین کنید.
کالری ها را محاسبه کنید
مراقب باشید که میزان کافی و درستی از کالری را به بدن خود برسانید. ممکن است کمتر از آنچه فکر می کردید باید تغذیه کنید، یا ممکن است به میزان کافی تغذیه نداشته باشید، که شما را دچار سوء تغذیه می کند، و در این حالت شما به هیچ عنوان دیگر وزن کم نخواهید کرد.

دفعه بعدی که دچار افت کاهش وزن شدید حتماً از این راه حل ها بهره ببرید، اما مهم تر از همه از قلم نیاندازید که، عدد روی ترازو، شما را تعریف نمی کند و در نهایت فقط یک عدد است! آنچه که واقعاً در انتهای هر روز مهم است، این است که شما سلامت باشید.

منبع: سایت مجله سلامت

منبع: راسخون
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1176

به "لاغری سریع و عوامل توقف کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاغری سریع و عوامل توقف کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید