بازسازی منزل: بازسازی 25 قلم شیء فرهنگی تاریخی در استان زنجان

به گزارش آوای وحش، معاون میراث فرهنگی زنجان گفت:در 9 ماه گذشته ازامسال عملیات اجرایی بازسازی 25قلم شیء فرهنگی تاریخی در زنجان صورت گرفته است.

بازسازی منزل: بازسازی 25 قلم شیء فرهنگی تاریخی در استان زنجان

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران از زنجان، محمد پور معاون میراث فرهنگی زنجان گفت: در 9 ماه گذشته از سال جاری عملیات اجرایی بازسازی 25 قلم شیء فرهنگی تاریخی به دست آمده از کاوش های محوطه های تاریخی زنجان صورت گرفته است.

او می گوید: 24 قلم از این اشیاء متعلق به عصر آهن و حاصل کشف از کاوش های فصل های مختلف در محوطه تاریخی طارم و یک قلم از این اشیاء متعلق به عصر پیش از تاریخ در خرمدره است که در 9 ماه گذشته از سال جاری از محل اعتبارات ملی بازسازی و حفاظت شده اند.

به گفته معاون میراث فرهنگی زنجان این عملیات در راستای حفاظت و بازسازی از اموال فرهنگی تاریخی که یکی از رسالت های مهم موزه ها برای حفاظت از اشیای باارزش فرهنگی تاریخی است، انجام می گردد.

محمد پور می گوید: به منظور حفاظت و بازسازی اشیای کشف شده با توجه به جنس و قدمت، هر یک دستور بازسازی خاص خود را دارند که پس از مستند نگاری، پاکسازی، وصالی موقت، وصالی دائم و درنهایت تثبیت شیء انجام می گردد.

م

خبرنگاران زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1315

به "بازسازی منزل: بازسازی 25 قلم شیء فرهنگی تاریخی در استان زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی منزل: بازسازی 25 قلم شیء فرهنگی تاریخی در استان زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید