مشهد تجربه ای ارزشمند در گردشگری سلامت دارد

به گزارش آوای وحش، وزیر بهداشت با اشاره به تجربه مشهد در زمینه گردشگری مذهبی عنوان نمود: از بسیاری از کشورهای منطقه برای دریافت خدمات سلامت به مشهد مراجعه می گردد.

مشهد تجربه ای ارزشمند در گردشگری سلامت دارد

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تورهای مسافرتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، دکتر سیدحسن هاشمی که امروز در افتتاحیه رویداد مشهد 2017 در تالار قدس حرم مطهر رضوی سخن می گفت اضافه نمود: این آمادگی را داریم که در حوزه آموزش پزشکی، تبادل و تعامل استاد و دانشجو با کشورهای اسلامی مشارکت داشته باشیم.

وی ادامه داد: طرح تحول سلامت که در دولت آقای روحانی به اجرا درآمد، باعث بیمه شدن 11 میلیون فرد فاقد پوشش بیمه و کاهش هزینه های درمان برای روستائیان به میزان سه درصد و برای شهری ها به میزان 6 درصد شد تا جایی که این طرح توسط سازمان بهداشت دنیای مورد تقدیر نهاده شد.

هاشمی با اشاره به رشد شرکت های دانش بنیان در کشورهای مسلمان، توضیح داد: باید با پیشینه خود به سمت فراوری ثروت از علم برویم. گذشته ما نیز با همین امر عجین بوده و می توانیم با تکیه بر گذشته خویش در عرصه های گوناگون پیروز باشیم. برای تحقق این امر باید به ریسمان الهی چنگ زنیم.

وی با اشاره به بند نخست اهداف آیسسکو مبنی بر تقویت و ترمیم همکاری بین کشورهای عضو و تحکیم آن در زمینه های آموزش، علوم، فرهنگ و ارتباطات، اظهار داشت: پس در کنار فرهنگ باید بر آموزش، علوم و ارتباطات نیز توجه کرد. قطعا کشورهای اسلامی در هر چهار زمینه حرف های بسیاری برای گفتن دارند. هدف سوم از تشکیل سازمان، دستیابی به صلح و امنیت دنیای به شیوه های گوناگون است.

وی در این خصوص بیان کرد: امروز با اتکا به سرمایه های دین مبین اسلام که سراسر صلح و برادری و آرامش است، کشورهای اسلامی باید الگویی برای صلح دنیای باشند. همه ما وظیفه داریم برای اصلاح امور مسلمانان اقدام کنیم.

وی اضافه نمود: ما پیرو پیامبری هستیم که رحمة العالمین است و می فرمود هر کس شب را صبح کند و به امور مسلمانان همت نورزد، مسلمان نیست و هر کس فریاد یاری خواهی را بشنود و به یاریش نشتابد، مسلمان نیست.

وزیر بهداشت با مقایسه این سخن با رفتار رهبران امروز مسلمانان برای سنجش میزان پیروی آن ها از پیامبر گفت: در دنیایی که داعش و القاعده به عنوان اسلام مسلمانان به دنیایان معرفی می شوند، این امر از اهمیت بیشتری برخوردار است. پس از 2006 که اصفهان پایتخت فرهنگی بود، امروز مشهد این امکان را یافته که گامی بلند در فرهنگ ایران اسلامی در دنیا داشته باشد.

وی در مورد ارتباط دانشگاهیان با آیسسکو اظهار کرد: ارتباط تنگاتنگ آیسسکو با مجامع دانشگاهی و صاحبان علم و اندیشه در کشورهای اسلامی و بهره گیری از توان دانشمندان می تواند نقطه شروعی برای این بالندگی باشد کشورهای اسلامی هم باید ترتیبی اتخاذ نمایند تا پژوهشگران آنان ارتباط موثرتری با آیسسکو داشته باشند.

هاشمی ادامه داد: آیسسکو به عنوان مجمع علمی، فرهنگی، آموزشی وظیفه مهمی برای ایجاد تعامل فرهنگی و علمی میان کشورهای مسلمان دارد. این سازمان می تواند و باید در بحث گسترش فناوری و صنعت در بین ملل مسلمان و شناساندن آنها به هم و به دنیا نقش فعالی ایفا نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 61

به "مشهد تجربه ای ارزشمند در گردشگری سلامت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهد تجربه ای ارزشمند در گردشگری سلامت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید