مهدی: افزایش ظرفیت 2000 نفری خوابگاه های دانشگاه فنی و حرفه ای در سال جدید خبرنگاران

به گزارش آوای وحش، معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای از افزایش ظرفیت 2000 نفری به خوابگاه های این دانشگاه در سال جدید اطلاع داد.

مهدی: افزایش ظرفیت 2000 نفری خوابگاه های دانشگاه فنی و حرفه ای در سال جدید خبرنگاران

رضا مهدی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با اشاره به ساخت خوابگاه های جدید این دانشگاه گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای برای ساخت خوابگاه یک برنامه کلان تعریف نموده که این برنامه براساس برنامه ششم توسعه است. در سال جدید هم این برنامه توسعه که از سال 96 طراحی شده، ادامه می دهیم. احتمالا تا مهرماه 1400، حدود 190 خوابگاه را دوباره بهسازی و ارتقا و تجهیز و رسیدگی های جزئی و کلی که احتیاج است انجام خواهیم داد.

وی اضافه نمود: بودجه ای که برای بازسازی و تجهیز خوابگاه ها برای سال جدید پیش بینی کردیم حدود 40 میلیارد تومان است. این هزینه برآورد شده مورد احتیاج است که بعید می دانیم که با توجه به شرایط مالی کشور واوضاع و احوال اعتبارات دولت این بودجه تامین گردد. ولی انتظار دارم که حداقل نصف این را حدود یعنی بیست میلیارد را به یاری خیرین، صندوق رفاه و بودجه های مستقیم تجهیز و تعمیردانشگاه بتوانیم تامین کنیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای اضافه نمود: باید بازسازی و تجهیز خوابگاه ها را 6 ماه اول سال انجام دهیم، چون بعد ازشروع ترم تحصیلی عملا بازسازی امکان پذیر نیست.

وی در مورد افتتاح خوابگاه در سال جدید گفت: تا مهر سال 1400 نزدیک به 6، 7 خوابگاه جدید به بهره برداری خواهد رسید. ظرفیت این خوابگاه ها تقریبا هر کدام حدود 200 نفر است یعنی ظرفیتی حدود هزار و 500 نفرخوابگاه نوساز به ظرفیت دانشگاه اضافه می گردد.

مهدی یادآور شد: همچنین در این ایام تعطیلات دانشگاه ها ساختمان هایی که می توانست تغییر کاربری داده و به عنوان خوابگاه مورد استفاده قرار بگیرد، انجام شد و حدود 500 نفر ظرفیت نیز از این طریق به خوابگاه ها اضافه شده که در مجموع مهرماه 1400 بیش از 2000 ظرفیت خوابگاهی اضافه می گردد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: ساخت 10 خوابگاه جدید نیز از سوی هیات امنای دانشگاه به تصویب رسیده که این خوابگاه ها در دانشگاه هایی احداث می گردد که خوابگاه ندارند، اما هنوز کار اجرایی آن ها شروع نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 895

به "مهدی: افزایش ظرفیت 2000 نفری خوابگاه های دانشگاه فنی و حرفه ای در سال جدید خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهدی: افزایش ظرفیت 2000 نفری خوابگاه های دانشگاه فنی و حرفه ای در سال جدید خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید