نابودی 400میلیون شغل تمام وقت در سه ماهه دوم سال بر اثر پاندمی کرونا، آمریکا، آسیا و آفریقا بیشترین آسیب شغلی را دیدند

به گزارش آوای وحش، خبرنگاران؛ براساس اعلام سازمان جهانی کار (ILO) بازار جهانی کار در بحبوحه پاندمی کرونا، در نیمه دوم سال با احیای به شدت مبهمی روبرو بوده و زنان کارگر به مراتب با ضربه سنگین تری روبرو خواهند شد.

نابودی 400میلیون شغل تمام وقت در سه ماهه دوم سال بر اثر پاندمی کرونا، آمریکا، آسیا و آفریقا بیشترین آسیب شغلی را دیدند

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایبِنا، براساس آمار این نهاد، در دنیا حدود 510 میلیون یا 40 درصد از تمامی کارگران زن در چهارن بخش به شدت آسیب دیده کار می نمایند و این رقم برای مردان 36.6 درصد است. گزارش سازمان دنیای کار - کووید-19 و دنیا کار - نسخه پنجم، نشان می دهد که ساعات کار از دست رفته در سراسر دنیا در نیمه نخست سال 2020 نسبت تخمین های قبلی بسیار بیشتر است.

در گزارش جاکارتاپست آمده که ساعات کاری در سه ماهه دوم سال با ریزش 14 درصدی معادل از دست رفتن 400 میلیون شغل تمام وقت روبرو بوده است. این رقم در مقایسه با برآورد 10.7 درصدی در گزارش 27 ماه مه که از دست رفتن 305 میلیون شغل را پیش بینی نموده بود به مراتب بیشتر و چشمگیرتر است.

علاوه بر این، ارقام جدید انعکاس شرایط رو به وخامت در بسیاری از مناطق طی هفته های اخیر است به ویژه در اقتصادهای در حال توسعه در بخش هایی از آمریکا، آسیا اقیانوسیه و آفریقا. کشورهای حاضر در این مناطق از حیث از دادن مشاغل در میان خسارت دیده ترین کشورها هستند.

حدود 93 درصد از کارگران دنیا در کشورهایی زندگی می نمایند که به نوعی با تطعیلی محل کار روبرو شده اند و این در حالی است که آمریکا با بیشترین محدودیت ها روبرو شده است. اداره ملی آمار مکزیک روز سه شنبه هفته گذشته خاطرنشان کرد که از ماه مارس تا به امروز 12 میلیون نفر شغل خود را به دلیل پاندمی از دست داده اند.

در برزیل، نرخ بیکاری از مارس تا مه حدود 13 درصد افزایش یافته به طوری که آثار پاندمی موجب تعدیل 7.8 میلیون شغل شده است. در خصوص زنان نیز این نهاد دنیای در گزارش خود تاکید نموده است که آثار به اندازه ای روی این قشر چشمگیر است که هراس ها را مبنی بر از دست رفتن پیشرفت های قابل توجه صورت گرفته در حوزه برابری جنسیتی در دهه های اخیر، افزایش داده است.

زنان همچنین در بخش های بهداشت و تامین اجتماعی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند؛ جایی که در معرض بیشترین خطر از دست دادن منبع درآمد، ابتلا و انتقال قرار داشته و از امنیت اجتماعی کمتری برخوردارند. این گزارش خاطرنشان نموده که برنامه های احیای بلندمدت به جهت پیشرفت آینده پاندمی و سیاست های اتخاذ شده توسط دولت ها بستگی دارد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 317

به "نابودی 400میلیون شغل تمام وقت در سه ماهه دوم سال بر اثر پاندمی کرونا، آمریکا، آسیا و آفریقا بیشترین آسیب شغلی را دیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نابودی 400میلیون شغل تمام وقت در سه ماهه دوم سال بر اثر پاندمی کرونا، آمریکا، آسیا و آفریقا بیشترین آسیب شغلی را دیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید