نماینده ترکیه در ناتو: نشست صلح استانبول تکمیل کننده مذاکرات بین الافغانی دوحه است

به گزارش آوای وحش، در حالی که مقامات افغانستان نشست استانبول را برای این کشور سرنوشت ساز می دانند، نماینده ترکیه در سازمان ناتو اظهارداشت که این نشست صلح تحمیل کننده مذاکرات بین الافغانی دوحه است.

نماینده ترکیه در ناتو: نشست صلح استانبول تکمیل کننده مذاکرات بین الافغانی دوحه است

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، باسط اوزترک نماینده ترکیه در سازمان ناتو با اشاره به نشست صلح این کشور برای افغانستان گفت که این نشست تکمیل نماینده مذاکرات صلح دوحه است و در چند روز آینده در استانبول برگزار خواهد شد.

وی اضافه نمود که ترکیه همیشه هوادار فرایند صلح به رهبری و مالکیت شهفرایندان افغانستان بوده است و بر اساس خواسته مردم این کشور، جامعه جهانی و آمریکا از نشست صلح میزبانی می کنیم.

نماینده ترکیه در ناتو اظهارداشت که در نشست استانبول از همه بازیگران منطقه ای و بین المللی دعوت شده است بنابراین وظیفه رهبران افغانستان است که اراده خودشان را برای یک توافق سیاسی نشان دهند.

اوزترک با ابرازی امیدواری از نشست استانبول گفت که مسئولیت اساسی شهفرایندان افغانستان است که راهکار سیاسی در فرایند صلح را پیدا نمایند و باید همه رهبران به یک توافق سیاسی موافقت نمایند و تمام بخش های جامعه در آن خود را شریک بدانند.

نماینده ترکیه در ناتو اعلام کرد که ثبات و امنیت افغانستان برای تمام منطقه اهمیت دارد و همچنین در این نشست، ایران و پاکستان نیز که از همسایگان مهم این کشور هستند از فرایند صلح و افغانستان امن و مرفه پشتیبانی می نمایند.

وی تاکید نمود که ترکیه تنها میزبان است اما هیچ کشوری نباید سعی کند چیزی را بر شهفرایندان افغانستان تحمیل کند.

ربانی: نشست دوحه ابزار تبلیغاتی آمریکا بود، نشست ترکیه فرصتی برای افغانستان است

ادامه رایزنی های نماینده ویژه آمریکا در آستانه نشست ترکیه؛ خلیلزاد با عبدالله ملاقات کرد

به گزارش سلام وطندار، اوزترک با اشاره به حضور نیروهای ترکیه در افغانستان نیز گفت که ما برای همه به روشن نموده ایم که فقط برای آموزش، یاری و مشاوره به افسران پلیس در افغانستان حضور داریم. ما عمدتا برای بازسازی حضور داریم و تا به امروز بیش از یک میلیارد دلار یاری نموده ایم.

قرار است نشست استانبول دربارۀ صلح افغانستان در 27 فروردین برگزار گردد اما مقامات افغان می گویند که هنوز زمان برگزاری دقیق آن تعیین نشده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 887

به "نماینده ترکیه در ناتو: نشست صلح استانبول تکمیل کننده مذاکرات بین الافغانی دوحه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده ترکیه در ناتو: نشست صلح استانبول تکمیل کننده مذاکرات بین الافغانی دوحه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید