نماینده دادستان: دیواندری نبود به بابک زنجانی بستنی هم نمی دادند

به گزارش آوای وحش، نماینده دادستان خطاب به دیواندری در دادگاهی که برای آنالیز پرونده وی به اتهام اخلال در نظام مالی کشور در جریان است، گفت: شما می گویید من متهم پرونده بابک زنجانی نیستم اما شما بابک زنجانی سازی کردید. اگر شما نبودید به بابک زنجانی حتی بستنی هم نمی دادند.

نماینده دادستان: دیواندری نبود به بابک زنجانی بستنی هم نمی دادند

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، رسول قهرمانی نماینده دادستان در دادگاه موسوم به دیواندری، در ادامه جلسه محاکمه علی دیواندری در شعبه اول ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران مالی، اظهار کرد: دیواندری می گوید در جلسه گذشته تحقیر شده است و ادعا کرد که سرمایه های اجتماعی هم تحقیر شده و تیر زهرآلود به سمت نظام آمده است. اما آقای دیواندری! بدانید محاکمه شما به نفع اقتصاد کشور است و نظام نفس راحتی می کشد.

نماینده دادستان ادامه داد: دیواندری می گوید 250 سند ارائه نموده اما به والله هنوز یک سند هم از سمت او ارائه نشده است. آقای دیواندری می گوید کیفرخواست هدفمند بوده و 124 مرتبه اسم ایشان در کیفرخواست آمده است اما چرا آقای دیواندری خودتان در دفاعیات بیش از هزار مرتبه اسم آقای دستغیب را آورده اید؟

وی گفت: اینجا فضای عدالت است و من به عنوان نماینده 80 میلیون نفر یقه شما را می گیرم و به این موضوع افتخار می کنم. شما گفتید هیچ رابطه سرّی و غیرسرّی با کسی نداشته اید اما چرا با فرد غیرذی سمت ارتباط گرفته اید؟ چرا با کسی خارج از تیم قضایی حرف می زنید که آن اتفاقات ناگوار رخ دهد.

قهرمانی اضافه نمود: می گویید مطلعین آمدند و بحث را به حاشیه بردند. من دوست دارم افکار عمومی فیلم جلسات غیررسانه ای را ببینند تا مردم متوجه شوند که دیواندری به آنها فشار آورده است.

وی اعلام کرد: بفرمایید کدام یک از صحبت های من غیرمستند است. شما با ذوق زدگی از بازگشت پول صحبت می کنید و راضی هستید در حالی که ارز مرغوب کشور را دادید و اکنون راضی هستید که ملک پس داده اید. نفتی را که ثروت کشور بوده هدر داده اید و اکنون راضی هستید که یک دکل قراضه به عنوان اضافه پول برگردانده اید.

نماینده دادستان ادامه داد: می گویید کیفرخواست از روی بغض تنظیم شده اما شما همه جا برای اعمال نفوذ رفتید. آقایان حتی در خبرنگاران هم نفوذ کردند و مدیر روابط عمومی آقای دیواندری هر روز با خبرنگاران تماس می گیرد. حتی نمایندگان مجلس هم با من تماس گرفتند و گفتند شما با آنها لابیگری داشتید.

قهرمانی گفت: در 3 پرونده متشکل از باختری، فلاحتیان و کشتی بیش از 660 میلیون دلار ارز از بانک های پارسیان و ملت رفته است که درمجموع آنها، نه مصوبه ای وجود داشته و نه قراردادی موجود است و هیچ یک از اعضای هیأت مدیره هم از این موضوع خبر نداشته اند. اگر تحریم بودید، چگونه به ایتالیا رفتید؟ شما برای من از مدیر کنسولگری نامه آوردید، نه از وزارت امور خارجه. زمانی که قرارداد برجام نوشته شد، شما از تحریم خارج شدید اما با خروج ایالات متحده و اروپا از برجام باز هم نام افرادی که قبلا در تحریم بودند در تحریم ها نهاده شد اما اسمی از شما در لیست تحریمی ها نیامد.

وی اظهار کرد: نام شما در پرونده بابک زنجانی هم وجود داشته، اما می گویید من متهم پرونده بابک زنجانی نیستم. شما بابک زنجانی سازی کردید. اگر شما نبودید به بابک زنجانی حتی بستنی هم نمی دادند و شما زنجانی را ساختید. میان افراد تفاوت قائل نمی شوم و دستغیب و بزرگ تر از او را هم در برابر عدالت محاکمه می کنم.

نماینده دادستان اضافه نمود: مسائل شخصی خود و خصومتی را که با دستغیب دارید، وارد پرونده نکنید. چگونه شما 6 ماه قبل از آنکه قراردادی امضا کنید به دستغیب پول دادید اما در بهمن ماه قرارداد بسته شد؟ البته این پول هم به سعادتی داده شده است.

لازم به ذکر است، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری مدیرعامل سابق بانک ملت و 8 نفر دیگر به اتهام اخلال در نظام مالی کشور به وسیله تشکیل و سردستگی شبکه کلاهبرداری و خیانت در امانت نسبت به وجوه بانک های ملت و پارسیان 26 شهریور امسال در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان مالی به ریاست قاضی موحد برگزار گردید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 97

به "نماینده دادستان: دیواندری نبود به بابک زنجانی بستنی هم نمی دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده دادستان: دیواندری نبود به بابک زنجانی بستنی هم نمی دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید