ورزش های مناسب بچه ها در ایام قرنطینه

به گزارش آوای وحش، پزشک متخصص آسیب های ورزشی و دردهای عضلانی در خصوص نحوه ورزش کردن بچه ها در ایام قرنطینه شرح داد.

ورزش های مناسب بچه ها در ایام قرنطینه

فریناز فهیمی پور در گفت و گو با خبرنگاران، در ارتباط با ورزش در منزل در بچه ها در هنگام شیوع ویروس کرونا، اعلام کرد: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور از مدت ها قبل باعث شده تا بچه ها نیز همانند بسیاری دیگر از اقشار جامعه در قرنطینه خانگی باشند، به همین دلیل نیز باید در کنار سایر موارد مورد توجه خانواده ها در ارتباط با بچه ها به ورزش کردن آن ها نیز دقت کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فعالیت فیزیکی در دوران کودکی موجب حفظ سلامت روانی، جسمانی، استحکام استخوانی و کنترل وزنی می گردد، گفت: بنابراین انجام تمرینات ورزشی بسیار ارزشمند است و باید با در نظر دریافت شرایط کودک ورزش های مختلفی را مدنظر قرار داد.

پزشک متخصص آسیب های ورزشی و درد های عضلانی با اشاره به اینکه انجام ورزش های هوازی، تمرینات قدرتی باتوجه به سن کودک و حرکات کششی توصیه می گردد، اظهار کرد: ورزش های هوازی که بچه ها در منزل می توانند انجام دهند مانند دوچرخه سواری، دویدن و حرکات ریتمیک است که روزانه توصیه می گردد حداقل به مدت یک ساعت با شدت متوسط تا شدید باشد.

به گفته فهیمی پور همچنین جهت بهبود استحکام استخوانی، انجام حرکات ورزشی با تحمل وزن همراه با جهش و پرش توصیه می گردد که از آن جمله لی لی کردن و طناب زدن را می توان نام برد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 235

به "ورزش های مناسب بچه ها در ایام قرنطینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش های مناسب بچه ها در ایام قرنطینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید