وزارت دفاع ترکیه: یونان در پی تداوم تنش زایی است

به گزارش آوای وحش، وزارت دفاع ترکیه، یونان را به تداوم تنش زایی متهم و اظهار داشت که از حقوق و منافع ترکیه در دریای اژه و شرق مدیترانه حمایت می نماید.

وزارت دفاع ترکیه: یونان در پی تداوم تنش زایی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع ترکیه بعد از ظهر دوشنبه یونان، همسایه خود را به تداوم تنش زایی متهم کرد.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای اظهار داشت: یونان به افزایش تنش در منطقه و نقض تحریک آمیز خود ادامه می دهد. وزارت دفاع ترکیه به حفظ از حقوق و منافع ترکیه و قبرس ترک نشین در دریای اژه و شرق مدیترانه ادامه می دهد.

ترکیه شب گذشته نیز انجام رزمایش پنج جانبه دریایی با مشارکت قبرس و یونان، دو همسایه خود به همراه فرانسه، امارات و مصر را محکوم کرد.

وزارت دفاع ترکیه با اشاره به برگزاری این رزمایش، آن را تحریک آمیز خواند و اظهار داشت که ائتلاف منطقه ای با قدرت های دیگر بر مبنای خصومت با ترکیه لحاظ می گردد. در همین رابطه نیروی دریایی یونان فیلمی را از برگزاری این رزمایش با نیروی دریای مصر منتشر ساخته است.

مصر بتازگی نیز رزمایشی را با نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه برگزار کرد. این دو کشور از جمله حامیان ژنرال خلیفه حفتر در ترکیه هستند در حالی که ترکیه حامی دولت تحت حمایت سازمان ملل متحد در لیبی است.

به نوشته این منبع خبری، این رزمایش پنج جانبه تا ششم دسامبر (یکشنبه 16 آذر) در شرق مدیترانه ادامه خواهد داشت.

چندی قبل رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی متعهد شد که کشورش همچنان بر سر مناقشات در دریای مدیترانه به قبرس و یونان پاسخ خواهد داد. رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در مجلس کشورش گفت: ما به یونان و دولت قبرس که نمی توانند وعده های خود در اتحادیه اروپا و ناتو را محقق سازند، در عمل پاسخی که سزاوار آن هستند خواهیم داد.

روابط ترکیه بویژه با یونان مدتی است که بر سر مسئله ورود مهاجران و پناهجویان از خاک ترکیه به یونان و اقدام آنکارا در اعزام کشتی های حفاری به شرق مدیترانه به تیرگی گرویده و دو کشور همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 678

به "وزارت دفاع ترکیه: یونان در پی تداوم تنش زایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت دفاع ترکیه: یونان در پی تداوم تنش زایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید