پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 5 مرداد 1401

به گزارش آوای وحش، امروز آسمان تهران آفتابی است و دما در طول شب از بیست و هفت درجه به مرور و در طول روز به سی و هفت درجه می رسد.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 5 مرداد 1401

به گزارش خبرنگاران؛ بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز های آینده آسمان تهران آفتابی خواهد بود.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما 39 درجه سانتیگراد خواهد بود

آسمان تهران فردا (5 مردادماه) غالبا آفتابی با حداقل دمای 29 و حداکثر دمای 39 درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (6 مردادماه) نیمه ابری توام با رعد و برق با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 38 درجه سانتیگراد و برای روز آدینه (7 مردادماه) نیز نیمه ابری توام با رعد و برق با حداقل دمای 26 درجه و با حداکثر دمای 35 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

شرایط آلودگی هوای تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران آلاینده شاخص، هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 81 و کیفیت هوا قابل قبول است.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 110 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت.

میانگین کیفیت هوا در حالی دو روز گذشته در شرایط ناسالم برای گروه های حساس بود که ساعت 5 صبح امروز کاهش یافت و به عدد 100 رسید و در شرایط قابل قبول نهاده شد.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم بندی می گردد. بر اساس این تقسیم بندی از عدد صفر تا 50 هوا پاک، از 51 تا 100 هوا قابل قبول (سالم) یا میانه، از 101 تا 150 هوا ناسالم برای گروه های حساس، از 151 تا 200 هوا ناسالم برای همه گروه ها، از 201 تا 300 هوا بسیار ناسالم و از 301 تا 500 شرایط کیفی هوا خطرناک است.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور تا چند روز آینده

طی پنج روز آینده بارش در نیمه جنوبی کشور سبب سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها خواهد شد.

سه شنبه در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، نیمه شرقی فارس، جزایر خلیج فارس و جنوب خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

چهارشنبه این شرایط علاوه بر منطقه ها ذکر شده برای نیمه جنوبی فارس و جنوب استان های یزد و بوشهر نیز رخ خواهد داد.

پنج شنبه با کاهش شدت ناپایداری ها در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان همچنان برای نیمه شمالی این استان و بعلاوه استان های هرمزگان، کرمان، یزد، فارس، بوشهر، اصفهان، کهگیلویه و بوریر احمد، چهارمحال و بختیاری و برخی نقاط استان های همدان، لرستان و مرکزی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

روز های آدینه و شنبه فعالیت این سامانه در جنوب شرق، جنوب و بخش هایی از جنوب غرب و مرکز کشور ادامه دارد. طی پنج روز آینده بارش در نیمه جنوبی کشور سبب سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها خواهد شد.

طی پنج روز آینده به طور متناوب برای استان های ساحلی خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و خراسان شمالی و بعلاوه روز های سه شنبه تا آدینه در دامنه و ارتفاعات البرز در استان های تهران، البرز، قزوین، زنجان وسمنان در برخی ساعات بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

طی سه روز آینده در شمال شرق و شرق کشور برخی نقاط استان های سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی و شمال اصفهان وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می گردد که موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این منطقه ها خواهد شد.

بعلاوه طی این مدت به سبب وزش باد در برخی منطقه ها غرب و جنوب غرب کشور پدیده گرد و غبار رخ می دهد. دریای عمان و تنگه هرمز از سه شنبه تا انتها هفته و نواحی مرکزی و شرق خلیج فارس از سه شنبه تا آدینه مواج است.

منبع: فرارو
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1427

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 5 مرداد 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 5 مرداد 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید