پیکر بی جان جان مک آفی -خالق آنتی ویروس McAfee -در زندانی در اسپانیا پیدا شد - آیا او واقعا خودکشی نموده؟

به گزارش آوای وحش، جان مک آفی، خالق نرم افزارهای آنتی ویروس McAfee و یکی از کارآفرینان مشهور دهه های پیشین و هم یکی از فعال رمزارزها، ساعاتی پس از قرار استرادش به امریکا، در یکی از زندان های اسپانیا خودکشی کرد.

پیکر بی جان جان مک آفی -خالق آنتی ویروس McAfee -در زندانی در اسپانیا پیدا شد - آیا او واقعا خودکشی نموده؟

روز چهارشنبه، جسد مرده وی در سلول زندانش پیدا می گردد. پلیس منطقه ای کاتالان به خبرنگاران و رسانه های اسپانیایی گفته است که جسد مک آفی 75 ساله را در یکی از سلول های زندان Brians 2 در نزدیکی شهر بارسلونا پیدا کردند.

طی بیانیه ای، دادگستری کاتالونیا اعلام نموده افسران و پزشکان زندان سعی کردند جان این شخص را نجات دهند اما پیروز نشدند. همین طور بیان شده که کارشناسان دادگستری به زندان رفته و در حال آنالیز علل مرگ جان مک آفی هستند اما همه شواهد نشان از خودکشی دارد. وکیل مک آفی به خبرگزاری رویترز گفته است که مک آفی ظاهرا در سلول زندان خود را به دار آویخته است.

جان مک آفی به اتهام فرارهای اقتصادیاتی در اسپانیا دستگیر و به زندان رفته بود. اکتبر سال گذشته، هنگامی که قصد داشت سوار پرواز استانبول گردد؛ در فرودگاه بین المللی بارسلونا دستگیر شد. دستگیری او دقیقا یک روز پس از علنی شدن کیفرخواست او برای فرارهای اقتصادیاتی رخ داد.

پایانی بر چند دهه جنجال و اتهام

فرار اقتصادیاتی مک آفی مربوط به مشاوره، سخنرانی، خرید و فروش و فعالیت های دیگر در حوزه رمزارزها می گردد. به گفته وزارت دادگستری ایالات متحده، جان مک آفی برای فرار از پرداخت اقتصادیات ثروت بی تعداد خود، بخش عظیمی از آن را به ارزهای دیجیتالی تبدیل نموده یا از حساب های بانکی صوری استفاده می نماید. او حتی به پنهان کاری دارایی های خود هم محکوم شده است.

روز چهارشنبه، عالی ترین دادگاه اسپانیا، حکم استرداد مک آفی به ایالات متحده را تایید کرد؛ اگرچه این تصمیم قابل اعتراض بود و باید به وسیله کابینه اسپانیا تصویب گردد.

جان مکا آفی در دهه 1980 با خلق یکی از معروف ترین و قوی ترین آنتی ویروس های دنیا به نام McAfee به معروفیت و ثروت هنگفتی رسید ولی از همان زمان رفتارهای هنجارشکنانه و نامنظم خود شروع شد. زندگی شخصی او همواره با جنجال ها و پرونده های اقتصادی و قضایی درگیر بوده است؛ حتی یک بار پای او به قتل یکی از همسایگان هم کشیده شد.

یک روز او را در قایق تفریحی اش دستگیر کردند و روز دیگری یک انبار پر از اسلحه های سبک و سنگین از خانه اش کشف شد. یک بار به مدت یک ماه از نظر رسانه ها ناپدید شد و شایعه مرگ یا قتل او بر سر زبان ها افتاد. روز دیگری هم به جرم رانندگی در حال مست و همراه داشتن اسلحه گرم دستگیر شد.

البته، همواره در این مدت خود جان مک آفی و هواداران اش قائل به یک توطئه بر ضدش بودند و او را از اتهامات وارده بی گناه می دانستند.

پایان، به نظر می رسد با مرگ یا خودکشی جان مک آفی، پرونده شایعات و جنجال های زندگی او بسته می گردد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1046

به "پیکر بی جان جان مک آفی -خالق آنتی ویروس McAfee -در زندانی در اسپانیا پیدا شد - آیا او واقعا خودکشی نموده؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکر بی جان جان مک آفی -خالق آنتی ویروس McAfee -در زندانی در اسپانیا پیدا شد - آیا او واقعا خودکشی نموده؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید