چهار برنامه علمی دانشگاه در حوزه تحقیقات علوم پزشکی، تولید فرآورده های گیاهی در دستور کار

به گزارش آوای وحش، سرپرست دفتر توسعه پژوهش و فناوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه چهاربرنامه علمی در حوزه های مراقبت، درمان، دهان و دندان و صنایع غذایی تحت نظارت دبیرخانه پایش آزاد در حال تدوین است، از برنامه این دانشگاه برای ورود جدی به عرصه تولید فرآورده های گیاهی خبر داد.

چهار برنامه علمی دانشگاه در حوزه تحقیقات علوم پزشکی، تولید فرآورده های گیاهی در دستور کار

دکتر عباس احمدی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه در حال حاضر خاتمه نامه ها و رساله های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در قالب تولید علم تعریف می شود، گفت: یکی از سیاست های معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد، تبدیل و تغییر رویکرد بخشی از خاتمه نامه و رساله ها به رویکرد تولید محصولات و خدمات فناورانه است؛ این محصولات دانش بنیان و خدمات، ارزش گزاری شده و امتیاز آن ها در قالب رتبه و نمره فارغ التحصیلی به دانشجویان تخصیص پیدا می کند.

وی درباره حمایت های دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد از فناوران و محققان صاحب ایده، اظهار کرد: قالب این حمایت ها شامل استقرار فناوران و محققان صاحب ایده در مراکز رشد سلامت دانشگاه، حمایت از حضور هسته ها و واحدهای فناور درنمایشگاه ها و فن بازارها، معرفی فناوران به مراکز شتاب دهی فناوری، رایزنی با مرجع ذی صلاح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت اخذ مجوزهای لازم است.

چهار برنامه علمی دانشگاه آزاد در حوزه تحقیقات علوم پزشکی

سرپرست دفتر توسعه پژوهش و فناوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با اولویت های پژوهشی حوزه پزشکی تعیین شده در این دانشگاه، توضیح داد: چهاربرنامه علمی در حوزه های مراقبت، درمان، دهان و دندان و صنایع غذایی در حال تدوین است. چالش های این برنامه ها از طریق معضلات و مسائل کنونی کشور، چالش های احصاء شده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهداشت جهانی(WHO) هستند.

احمدی با تأکید بر آنکه تمام برنامه های علمی دانشگاه تحت نظارت دبیرخانه پایش آزاد فعالیت می کنند، گفت: هدف از نظام نامه پایش دانشگاه آزاد، تجمیع پتانسیل علمی اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه برای حل مسائل و معضلات کشور در حوزه علوم پزشکی است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره نیازهای پژوهشی مساله محور در حوزه سلامت و مأموریت واحدهای دانشگاهی در این حوزه، اظهار کرد: طبق سند آمایش دانشگاه، اولویت های پژوهشی هر منطقه آمایشی بر اساس اولویت های پژوهش های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و توانمندی های هر منطقه، رشته های تحصیلی و موقعیت اقلیمی احصاء شده و به تمامی استان ها ابلاغ شده است.

ورود جدی به مسأله تولید فرآورده های گیاهی، در دستور کار دانشگاه آزاد

سرپرست دفتر توسعه پژوهش و فناوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: مورد دیگر ورود جدی به مسأله تولید فرآورده های گیاهی است. مقرر شده استان ها با توجه به اطلاعات ارسالی و مأموریت ابلاغی در حوزه کشت گیاهان دارویی، پیشنهادات خود در این حوزه نظیر دارو، مکمل، فرآورده و ... یا طرح کسب و کار (BP) در این حوزه را تنظیم کرده و جهت بررسی کارشناسی، به شورای عالی سیاست گزاری گیاهان دارویی در این حوزه ارسال کنند.

امکان استفاده محققان از پژوهانه دانشگاه آزاد، معاونت علمی و فناوری و وزارت بهداشت برای محققان

احمدی درباره گرنت های پژوهشی و حمایت های مالی دانشگاه آزاد از تحقیقات علوم پزشکی، گفت: در حال حاضر تمامی اعضای هیات علمی در قالب طرح های درون دانشگاهی و با رویکرد تولید علم و حل مسائل، به فعالیت پژوهشی مشغول هستند و از سوی دیگر، اعتبار و پژوهانه نیز به اعضای هیأت علمی اختصاص می یابد. محققین علاوه بر امکان استفاده از پژوهانه، امکان استفاده از پژوهانه آزمایشگاهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را نیز دارا هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 241

به "چهار برنامه علمی دانشگاه در حوزه تحقیقات علوم پزشکی، تولید فرآورده های گیاهی در دستور کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار برنامه علمی دانشگاه در حوزه تحقیقات علوم پزشکی، تولید فرآورده های گیاهی در دستور کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید