یوسفی: تجربه نشان داده بنیه فنی کشور توانایی اجرای قانون جهش فراوری مسکن را دارد

به گزارش آوای وحش، یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: اگر بناست منابع اقتصادی را بگذاریم و فرصت و بازار مجذوب کننده داخل را برای ساخت مسکن در اختیار خارجی ها قرار دهیم کار غلطی است و قطعا ما با آن مخالفت خواهیم کرد.

یوسفی: تجربه نشان داده بنیه فنی کشور توانایی اجرای قانون جهش فراوری مسکن را دارد

مجتبی یوسفی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اخبار مطروحه در مورد مشارکت چینی ها در ساخت مسکن بیان نمود: ما در سال 91 به ساخت حدود 900 هزار واحد مسکونی در سال رسیدیم که اوج ساخت و ساز در کشور بود. این تجربه نیز با همت نیروهای داخلی و نیروهای متخصص و ظرفیت های فنی و مهندسی داخل کشور رقم خورد.

وی در ادامه اظهار کرد: این تجربه نشان می دهد که بنیه فنی و مهندسی کشور که امروز حتی در خیلی از پروژه های خارجی حرف برای گفتن دارد از توانایی لازم برای اجرای قانون جهش فراوری مسکن برخوردار است. قطع به یقین روزی که بازار وارد رکود شده بود و مسائل در حوزه ساخت و ساز پابرجا بود از ظرفیت های داخلی حمایت نشد.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیح داد: امروز که با پیگیری مجلس و قانون جهش فراوری مسکن و 360 هزار میلیارد تومانی که مجلس در بودجه 1400 برای توجه ویژه به مسکن اختصاص داده است، یک فرصت ویژه ایجاد شده است، این فرصت را در اختیار خارجی ها قرار نخواهیم داد.اگر مشارکت خارجی ها در انتقال تکنولوژی و حرکت به سمت صنعتی سازی باشد، برای دوران گذار قابل قبول است.

وی در ادامه تاکید نمود: اما اگر بناست منابع اقتصادی را بگذاریم و فرصت و بازار مجذوب کننده را در اختیار خارجی ها قرار دهیم کار غلطی است و قطعا ما با آن مخالفت خواهیم کرد. انتقال تکنولوژی و حرکت به سمت صنعتی سازی در کنار استفاده از نیروهای متخصص و ظرفیت های داخلی توامان با یکدیگر باید دنبال گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1209

به "یوسفی: تجربه نشان داده بنیه فنی کشور توانایی اجرای قانون جهش فراوری مسکن را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوسفی: تجربه نشان داده بنیه فنی کشور توانایی اجرای قانون جهش فراوری مسکن را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید