آمار مبتلایان کرونا در هند از مرز 20 میلیون نفر گذشت

به گزارش آوای وحش، موارد جدید ابتلا به کرونا و قربانیان این بیماری در هند با سرعت نگران کننده درحال افزایش است و کارشناسان تخمین می زنند تا چند هفته آینده اوضاع بحرانی در هند ادامه خواهد داشت.

آمار مبتلایان کرونا در هند از مرز 20 میلیون نفر گذشت

وزارت بهداشت هند روز سه شنبه در گزارشی خاطرنشان کرد که در بیست و چهار ساعت گذشته 357 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا و 3 هزار 400 فوتی در این کشور به ثبت رسیده است.

به این ترتیب بیش از 20 میلیون نفر در کشور یک میلیارد و 400 میلیون نفری هند به این ویروس همه گیر مبتلا شده اند. در سه ماه گذشته آمار ابتلا به این ویروس در هند سه برابر شده است درحالی که قربانیان آن نیز به 220 هزار نفر رسیده است.

خبرگزاری ای ان آی در این خصوص نوشت: اگرچه این آمار رسمی کرونا در هند است اما تخمین زده می گردد که آمار غیر رسمی بسیار بالاتر از این ارقام باشد چون ثبت همه موارد جدید به خصوص در مکان های دور افتاده روستایی امکان پذیر نیست.

در دو هفته گذشته هند شاهد مرگ بیماران کرونایی در بیرون بیمارستان های بحران زده و سوزاندن و دفن اجساد در بیست و چهار ساعت شبانه روز در نقاط مختلف این کشور بوده است.

کارشناسان دلیل افزایش شدید مبتلایان به کرونا در هند را نوع جهش یافته آن و همچنین سو مدیریت دولت در برگزاری مراسم عظیم مذهبی هندو و تبلیغات انتخاباتی در چندین ایالت دانسته اند.

سرعت انتقال و ثبت موارد جدید در هند بالاتر از هر نقطه در دنیا است و یادآور این امر است که بحران کرونا هنوز تمام نشده است.

بچه ها یتیم در جامعه پسا کرونای هند

موج کشنده کرونا بر جامعه هند تاثیر مخربی داشته است به شکلی که بر اساس گزارش رسانه های هندی، تعداد بچه های که پدر و مادر خود را به دلیل کرونا از دست داده اند به شدت افزایش یافته است.

شبکه خبری ایندیا تودی در این خصوص خاطرنشان کرد: در میان بحران کرونا، تعدادی از بچه ها والدین خود را از دست داده اند و از مراقبت خانوادگی محروم شده اند. در همین حال گروهی دیگر از بچه ها که یکی از والدینشان زنده هستند از حمایت مالی و روحی لازم برخوردار نمی شوند.

بحران کرونا در هند درآمد بسیاری از خانواده ها در این کشور را کاهش داده و بسیاری دیگر را به زیر خط فقر کشانده است.

انورادا شرما یک خبرنگار در ایالت بنگال غربی هند گفت: مواردی در ایالت بنگال وجود دارد که بچه ها تمام اعضای خانواده ازجمله پدر، مادر، پدرعظیم و مادرعظیم خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند و اکنون اقوام دور حاضر بر پذیرش سرپرستی آن ها نیستنند. داستان بچه ها یتیم در بحران کرونا تا سالها جامعه هند را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گفته پلیس در دهلی چند مورد از مرگ والدین بچه ها و کوشش فرزندان برای خودکشی به دلیل از دست دادن پدر و مادر وجود دارد که با مداخله پلیس آن ها نجات پیدا نموده اند.

درخواست احزاب مخالف از دولت هند برای وضع قرنطینه سراسری

راهول گاندی رهبر حزب مخالف کنگره ضمن انتقاد از دولت هند خاطرنشان کرد در این مرحله تنها راه چاره جلوگیری از افزایش موارد ابتلا به کرونا قرنطینه سراسری در این کشور و همچنین درنظر دریافت بسته های حمایتی برای اقشار کم درآمد است.

پیش از این نارندرا مودی نخست وزیر هند در ملاقات با سروزیران ایالت های این کشور اعلام نموده بود قرنطینه سراسری در هند امکان پذیر نیست و ایالت ها باید به صورت موردی و محدود اقدام به قرنطینه نمایند.

هم اکنون چندین ایالت هند از جمله دهلی ماهاراشترا، گجرات، بیهار و غیره در قرنطینه یک ماهه قرار دارند.

هند در سال گذشته یکی از طولانی ترین و سختگیرانه ترین قرنطینه های سراسری در دنیا را اجرایی کرد.

آیا هند همه موارد ابتلا به کرونا را ثبت می نماید؟

باوجود گذشت بیش از یک سال از بحران کرونا، شدت ابتلا به کرونا در هند بی سابقه است. موارد روزانه ابتلا به این بیماری در هند به ارقامی رسیده است که در کشورهای دیگر سابقه نداشته است. با این حال کارشناسان می گویند تعداد زیادی از موارد ثبت نمی شوند.

در واقع هیچ کشوری نمی تواند تمام موارد ابتلا به این ویروس را ثبت کند. این امر به این دلیل است که در سرتاسر دنیا تست کرونا معمولا دقیق نیست و بسیاری از افراد با علایم خفیف یا بدون علامت هستند بنابراین برای انجام آزمایش کرونا اقدام نمی نمایند.

طبق گزارش سازمان دنیای بهداشت، کشورها باید برای هر مورد تایید شده از-

-

- از 30 تا 50 نفر آزمایش بگیرند. با این وجود داده های تارنمای دنیا ما در داده نشان می دهد که آزمایش کرونای هند 5 در یک (5 آزمایش در هر مورد تایید شده ابتلا) است. آمریکا 17 در یک و فنلاند 57 در یک است.

ایندین اکسپرس گزارش داد: دکتر پرابات جا یک استاد دانشگاه تورنتو گفت: از تعداد زیادی از افراد تست گرفته نمی گردد. در صورتی که تمام اعضای یک خانواده به کرونا مبتلا شوند، تنها یکی از آن ها تست کرونا انجام می دهد چون تعیین است سایر افراد با علایم مشابه نیز کرونا دارند و نیازی به تست نیست. طبق الگوهای موج اول کرونا در هند، اعداد حقیقی ابتلا باید ده برابر موارد ثبت شده باشند.

وی اضافه کرد: عظیم ترین مشکل مناطق روستایی است. در مناطق روستایی موارد ابتلا و حتی مرگ بندرت گزارش می گردد. خانواده ها بدون ثبت رسمی اعضای خانواده خود را دفن یا می سوزانند. 70 درصد از مرگ و میر به دلایل مختلف در سطح ملی در مناطق روستایی هند اتفاق می افتد. به همین دلیل ارائه آمار دقیق نرخ ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در هند بسیار مشکل است.

با این وجود دانستن اندازه و نوع تغییر رفتار این ویروس به دولت ها یاری می نماید تا برای آینده برنامه ریزی بهتری داشته باشند. سرعت انتقال ویروس کرونا در هند یک نمونه آشکار از رفتار ویروس در میان جمعیتی است که تمهیدات پیشگیرانه در آن نادیده گرفته شده است.ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 947

به "آمار مبتلایان کرونا در هند از مرز 20 میلیون نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار مبتلایان کرونا در هند از مرز 20 میلیون نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید