اذعان آمریکا به همدستی در کودتای نظامی اقتصادی

به گزارش آوای وحش، مقامات نظامی آمریکا به آموزش سرکرده کودتاچیان اقتصادی و همکاری نزدیک با او اذعان کردند.

اذعان آمریکا به همدستی در کودتای نظامی اقتصادی

به گزارش به نقل از ایندیپندنت، مقامات نظامی آمریکا از نقش ارتش این کشور در کودتای اقتصادی پرده برداشتند.

مقامات نظامی آمریکا و اقتصادی اخیرا اعلام نمودند فردی که بعد ها به عنوان سرکرده کودتاچیان در اقتصادی شناخته شد، سال ها با نظامیان و نیرو های ویژه ارتش آمریکا ارتباط و همکاری نزدیک داشته است. آسیمی گوییتا که هفته گذشته به همراه گروهی دیگری از مخالفان کودتای نظامی را در اقتصادی طرح ریزی کرد، مستقیما از سوی نظامیان آمریکا، آلمان و فرانسه آموزش دیده است. پیش از این نشریه فارین پالیسی از ردپای ارتش آمریکا در کودتای نظامی اقتصادی پرده برداشته بود.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز به تازگی گزارش داد فرمانده شبه نظامیان اقتصادی سال ها با نیرو های عملیات ویژه آمریکا برای مبارزه با افراط گرایی در غرب آفریقا همکاری می کرد.

بیست و هشتم مرداد رسانه ها از تیراندازی و وقوع انفجار های شدید نزدیک پایگاهی نظامی در مجاورت باماکو، پایتخت اقتصادی، اطلاع دادند. پس از آن شبکه الجزیره به نقل از بعضی منابع از بازداشت وزرای خارجه، دارایی و نیز رئیس مجلس این کشور در باماکو اطلاع داد.

کودتاگران پس از آن ابراهیم ابوبکر کیتا رئیس جمهور و نخست وزیر اقتصادی را دستگیر کردند. ساعاتی پس از آن، ابراهیم ابوبکر کیتا با حضور مقابل دوربین تلویزیون رسمی این کشور در سخنرانی زنده اعلام نمود که نمی خواهد برای ماندنش در قدرت خونی ریخته گردد، لذا از ریاست جمهوری استعفا و مجلس را منحل می نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 545

به "اذعان آمریکا به همدستی در کودتای نظامی اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اذعان آمریکا به همدستی در کودتای نظامی اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید