ارتش سودان: مابقی اراضی مان را از اتیوپی پس می گیریم

به گزارش آوای وحش، ارتش سودان از تصمیم خود برای بازپس گیری مابقی اراضی تحت اشغال اتیوپی خبر داد.

ارتش سودان: مابقی اراضی مان را از اتیوپی پس می گیریم

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به نقل از سایت ارم نیوز، عبدالله البشیر احمد الصادق، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش سودان در جریان سخنرانی خود در ایالت القضارف واقع در مرز با اتیوپی گفت، نیروهای ارتش سودان، به شکل سدی مستحکم و نفوذناپذیر برای حفظ امنیت و حفاظت از خاک خود باقی خواهند ماند.

وی در ادامه افزود: ما به دنبال جنگ با همسایگان (اشاره به اتیوپی) نبودیم، اما مرزهایی داریم که سال های سال به عنوان اراضی سودان شناخته شده است.

عبدالله البشیر همچنین شرح داد: ما هرگز در برابر کشتار زنان و بچه ها صبور نخواهیم بود. ما اراضی داریم که اتیوپی دست بر آن گذاشته است و ما برای بازپس گیری آن تلاش خواهیم کرد.

معاون رئیس ستاد مشترک ارتش سودان تأکید کرد: حتی یک وجب از اراضی منطقه الفشقة واقع در نوار مرزی با اتیوپی را رها نخواهیم کرد و نسبت به آن بی توجه نخواهیم بود.

وی در خاتمه گفت: سودان به زمین و منابع طبیعی سایرین، چشم طمع ندوخته و خودش امکانات و قابلیت های زیادی در اختیار دارد که ما تلاش می کنیم آنها را بازگردانیم و در راستای خدمت به این کشور استفاده کنیم.

مرزهای دو کشور سودان و اتیوپی در گذشته شاهد تنش های نظامی شدیدی بودند که با حمله مسلحانه به گروهی از نیروهای ارتش سودان مستقر در کوه طوریه در اواسط دسامبر 2020 شدت گرفت.

عمر قمرالدین، وزیر خارجه سودان 31 دسامبر گذشته کنترل ارتش این کشور بر تمامی مناطق هم مرز خود با اتیوپی از جمله منطقه الفشقه را گفت.

خارطوم بر این باور است که شبه نظامیان اتیوپیایی کنترل زمین های کشاورزان سودانی در منطقه الفشقه را پس از بیرون راندن آنها با زور اسلحه به دست گرفته اند، همچنین سودان ارتش اتیوپی را به حمایت از این گروه ها متهم کرد اما آدیس آبابا این مساله را تکذیب و تاکید کرد که آنها گروه های غیرقانونی هستند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 781

به "ارتش سودان: مابقی اراضی مان را از اتیوپی پس می گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش سودان: مابقی اراضی مان را از اتیوپی پس می گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید