اعزام جت های جنگنده سوخو 30 روسیه به بلاروس

به گزارش آوای وحش، روسیه جت های جنگنده سوخو 30 و تجهیزات نظامی به بلاروس اعزام کرد.

اعزام جت های جنگنده سوخو 30 روسیه به بلاروس

به گزارش به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع بلاروس روز چهارشنبه خاطرنشان کرد روسیه به منظور ایجاد یک مرکز آموزش نظامی مشترک، انجام ماموریت های پروازی مشترک و گشت زنی در مرز های دو کشور، جت های جنگنده سوخو 30 به غرب بلاروس اعزام نموده است.

بر این اساس، این خبر دو روز قبل از شروع رزمایشی در بلاروس و روسیه که باعث نگرانی در ائتلاف نظامی ناتو و بعضی از کشور های غربی شده است، بیان شد. قرار است الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس امروز پنجشنبه در مسکو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ملاقات کند.

پیشتر لوکاشنکو اعلام نموده بود روسیه به زودی یک محموله نظامی عظیم شامل هواپیما، بالگرد و سامانه های دفاع هوایی به بلاروس تحویل خواهد داد.

وزارت دفاع بلاروس در بیانیه ای خاطرنشان کرد جت های روس به منظور برقراری یک مرکز آموزشی مشترک برای نیرو های دفاع هوایی و نیروی هوایی بلاروس و روسیه وارد فرودگاه بارانوویچی شدند. در ادامه این بیانیه آمده است: این جت ها ماموریت رزمی مشترک ما را به منظور حفاظت از مرز های هوایی اتحادیه روسیه و بلاروس انجام خواهند داد.

این خبر در شرایطی بیان می گردد که ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو هفته گذشته از روسیه خواست برای انجام مانور های زاپاد-2021 شفافیت داشته باشد. روسیه، بلاروس را یک سپر امنیتی در جبهه غربی خود در برابر ناتو و اتحادیه اروپا قلمداد می نماید.

پیشتر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته بود غرب کوشش می نماید با استفاده از کشور های دیگر - به خصوص بلاروس و مولداوی- یک کمربند بی ثباتی دور روسیه ایجاد کند. غربی ها کوشش می نمایند حضورشان را - از جمله حضور نظامی در نزدیک مرز های ما شامل آسیای مرکزی و قفقاز جنوبی - توسعه دهند و ثبات سیاسی داخلی در روسیه را هم تضعیف نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1107

به "اعزام جت های جنگنده سوخو 30 روسیه به بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام جت های جنگنده سوخو 30 روسیه به بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید