ایده های خلاقانۀ تزیین ژله

به گزارش آوای وحش، امروز با آموزش فوق العاده تزیین ژله در خدمتتان هستیم. اگر کمی به آشپزی و تهیۀ دسر آن هم با پودر ژله علاقه داشته باشید و خلاقیت خود را با این علاقه ترکیب کنید، می توانید دنیایی از رنگ ها، تم ها و اشکال خوشمزه و البته مجذوب کننده را ایجاد کنید. درست کردن یک ژلۀ خوب که هم ظاهر هوس برانگیزی داشته باشد و هم مزۀ به یاد ماندنی، شاید کار ساده ای به نظر برسد. اما وقتی پای تزیین این دسر می رسد، هر کسی نمی تواند از پس این کار به شکل حرفه ای برآید. درست کردن ژله و تزیین آن فوت و فن مختص به خود را دارد که قرار است در اینجا دربارۀ آن صحبت کنیم.

ایده های خلاقانۀ تزیین ژله

ترفندهای درست کردن ژله

قبل از اینکه به موضوع اصلی یعنی تزیین ژله بپردازیم، بهتر است فاکتورهای مهم برای درست کردن این دسر خوشمزه را بدانیم. تهیۀ ژله خصوصاً وقتی زمان کمی فرصت داریم یا امکانات کافی در دسترس ما نیست، می تواند کمی چالش برانگیز باشد، به شکلی که نتیجه آن چیزی نشود که انتظارش را داشتیم. بنابراین حتی اگر در تهیۀ این دسر خیلی مهارت دارید، حتماً مروری بر نکات زیر داشته باشید.

  1. اگرچه ژله را می توان در هر قالبی تهیه کرد، اما تنوع در قالب ها بدون تلاش بیشتر می تواند دسرهای ژله ای متنوع تری را به شما ارائه دهد. بنابراین می توانید از قالب های طرح دار با سایزهای کوچک و یک نفره تا سایزهای بزرگ استفاده کنید.
  2. برای مواقعی که فرصت کمی تا سرو دسر دارید، از قالب فلزی استفاده کنید. برای دسرهای کوچک بهترین انتخاب قالب سیلیکونی خواهد بود، زیرا این قالب ها به خوبی برمی گردند. قالب های پلاستیکی نیز برای افراد ماهر و حرفه ای مناسب هستند، چون کار با آن ها کمی سخت است.
  3. برای تزیین ژله به شکل حرفه ای حتماً از ابزار مخصوص این کار مثل سرنگ و رنگ های خوراکی کمک بگیرید.
  4. برای برگرداندن ژله در قالب های مختلف باید به چند روش عمل کنید. قالب های فلزی را در کمی آب گرم قرار دهید، قالب سیلیکونی و پلاستیکی را به کمی روغن و شکر آغشته کنید تا هنگام درآوردن ژله با مشکل روبرو نشوید.
  5. برای مواقعی که می خواهید ژله خود را برش بزنید، حتما از کارد تیز و نازک استفاده کنید و مدام آن را خیس کنید.
  6. در صورتی که برای درست کردن ژله عجله ندارید، تنها از آب جوش استفاده کنید، زیرا هم مزۀ ژله و هم رنگ آن بهتر از وقتی خواهد بود که آب سرد را هم با مخلوط ترکیب می کنید.
  7. قبل از درست کردن ژله از مناسب بودن مقدار مواد دسر با قالب مطمئن شوید. برای امتحان می توانید از چند لیوان آب کمک بگیرید.

روش های متنوع تزیین ژله

هنگام درست کردن ژله، دیزاین آن مجذوب کننده ترین بخش کار است. برای تزیین می توان از انواع سبک ها و مواد خوراکی و تزیینی کمک گرفت. به عبارتی این کار به هنر و سلیقۀ شما برمی شود. البته شاید کار در ابتدا کمی سخت به نظر برسد، اما با کمی تمرین حتماً می توانید ژله های فوق العاده ای را تهیه کنید.

1.ژله قالبی

راحت ترین کار برای تزیین ژله و دسر این است که از قالب های مخصوص استفاده کنید. انواع و اقسام قالب ها با طرح های متنوع در بازار موجود هستند که می توانید به شکل آنلاین و آفلاین آن ها را خریداری و استفاده کنید. اما در تهیۀ ژله قالبی باید نوع قالب را در نظر بگیرید. این مدل ژله اگر به صورت چند رنگ نیز درست شود، بسیار مجذوب کننده خواهد بود.

2. آموزش تزیین ژله با میوه

از دیگر پیشنهادهای ما برای تزیین ژله استفاده از تکه های میوه است. میوه ها علاوه بر اینکه می توانند شکل و شمایل ژله شما را بهتر کنند، در خوشمزه کردن این دسر نیز به شکل ویژه ای مؤثر خواهند بود. بهتر است برای درست کردن این ژله از میوه هایی استفاده کنید که با مزۀ ژله شما هم خوانی داشته باشند. البته در استفاده از میوه ها هم دقت کنید، زیرا برخی از نمونه ها باعث نبستن ژله می شوند.

برای درست کردن ژله می توانید از میوه های فصل با پوست هم استفاده کنید. این شیوه هم برای تزیین ژله بسیار جالب خواهد بود. برای مثال می توانید از برش های طالبی، پوست پرتقال یا پوست هندوانه کمک بگیرید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از قبل داخل میوه را خالی کنید و آن را با مایۀ ژله پر کنید.

همچنین برای تزیین و زیباتر کردن ژله می توانید از پودر ژله آلوورا کمک بگیرید. این ژله بی رنگ است و به شکل بهتری می تواند با میوه هایی که داخل ژله اضافه می کنید ترکیب شده و طرحی زیبا ایجاد کند.

3. تزیین ژله در لیوان

یکی دیگر از ایده های تزیین ژله، سرو آن در لیوان است. برای این کار می توانید از لیوان های مختلف با فرم ها و اشکال متنوع کمک بگیرید. برای مثال می توانید از جام شیشه ای استفاده کنید. از آنجایی که هر لیوان یا جام می تواند برای یک نفر استفاده شود، دیگر دغدغه مقدار ژله یا درست درآمدن آن از قالب را نخواهید داشت، زیرا اگر ژله را خوب درست کنید و طبق دستورالعمل پیش برود، احتمال خراب شدن آن در لیوان بسیار پایین خواهد بود.

برای تزیین ژله در لیوان هم می توانید از انواع و اقسام خوراکی ها، رنگ ها، میوه ها و حتی دانه ها استفاده کنید. ژله لیوانی را می توانید به شکل چند رنگ درست کرده و حتی روی آن را با میوه هایی مثل موز یا توت فرنگی خرد شده و حتی اسمارتیز تزیین کنید. داخل ژله را هم می توانید با پاستیل رنگارنگ و طرح دار کنید.

4. تزیین ژله با بستنی

بستنی یک از دسرهای پرطرفدار و همه پسندی است که به راحتی می توان آن را با بسکمک دیگر از خوراکی های دیگر سرو کرد. ترکیب ژله با بستنی هم آنقدر فوق العاده است که کمتر کسی می تواند از خوردن این دسر خوشمزه بگذرد.

به هزار و یک شیوه می توان ژله را با بستنی ترکیب و مصرف کرد. شاید ساده ترین پیشنهاد تزیین ژله خصوصاً در لیوان، قرار دادن مقداری بستنی روی آن باشد که البته می توان همان بستنی را هم با ترافل های رنگی، شکلات چیپسی و میوه تزیین کرد.

نوع دیگری از ژله بستنی، رول کردن این دسر است که منجر به تهیه ژله رولی می شود. برای تهیه کردن این دسر باید پودر ژله خود را آماده کرده و مقداری بستنی را با با مایع ژله ترکیب و در ظرف پهنی که از قبل چرب کرده اید بریزید و پس از گرفتن ژله آن را رول کنید. البته می توانید از یک شیوۀ دیگر هم استفاده کنید. در این صورت باید لایه لایه ژله و بستنی آب شده را روی هم بریزید. برای درست کردن این دسر اول ژله را در قالب بریزید و اجازه دهید تا خود را کمی بگیرید. پس از آن بستنی آب شده را برای تزیین ژله روی آن ریخته و در یخچال قرار دهید. پس از اینکه بستنی هم کاملاً سفت شد، می توانید ژله خود را رول کنید.

5. ژله چند رنگ

برای تزیین ژله برای مهمانی می توانید از چند رنگ ژله هم کمک بگیرید. برای این کار کافی است تا قالب مورد نظر خود را پیدا کرده و ژله ها را لایه لایه روی هم بریزید. در بین هر لایه هم می توانید از خوراکی های متنوع استفاده کنید.

جمع بندی

تزیین ژله یک سرگرمی فوق العاده است که می تواند هنرمندی شما را به رخ بکشد و در عین حال باعث تهیۀ یک دسر بی نظیر برای دورهمی های خانوادگی، مجالس و مهمانی های کوچک و بزرگ شود. برای اینکه در این کار خبره شوید، شاید نیاز باشد چندین بار ژله را به اشکال گوناگون درست و به قول خودمانی آزمون و خطا کنید. اما بهتر است در روزهای اول از مقدار کمی ژله درست کنید تا در صورت خراب شدن، مواد کمتری را دور بریزید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1369

به "ایده های خلاقانۀ تزیین ژله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های خلاقانۀ تزیین ژله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید