بایدن در تنسی و ایلینوی هم حالت فوق العاده خاطرنشان کرد

به گزارش آوای وحش، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای پس از تایید حالت اضطراری در استان کنتاکی در پی وقوع گردباد و طوفان شدید، برای دو استان تنسی و ایلینوی نیز حالت فوق العاده اظهار داشت.

بایدن در تنسی و ایلینوی هم حالت فوق العاده خاطرنشان کرد

در بیانیه رسمی مربوطه آمده است: آژانس مدیریت بحران فدرال (FEMA) مجاز است تجهیزات و منابع لازم را برای کاهش اثرات شرایط اضطراری شناسایی، آماده و به صلاحدید خود عرضه کند.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر نیز با بیان اینکه گردبادهای اتفاق افتاده در کنتاکی یکی از بزرگ ترین گردبادهای تاریخ آمریکا بوده است، اعلامیه منطقه فاجعه دیده را به منظور ارائه بودجه ویژه به استان مذکور امضاء نموده بود.

پیشتر اندی بشیر فرماندار کنتاکی اعلام نموده بود که تعداد جانباختگان وقوع گردباد و طوفان سهمگین در این استان به 80 نفر افزایش یافته است.

وی قبل تر نیز گفته بود که احتمال افزایش قربانیان به بیش از 100 تن نیز وجود دارد.

وقوع دست کم 4 گردباد شدید در این استان باعث ویرانی شدیدی شده است. فقط یک گردباد شدید به تنهایی در حدود 320 کیلومتر مسافت بر روی زمین را پیموده و همه چیز را بر سر راهش ویران نموده است.

وقوع گردباد سهمگین در استان های آرکانسا و ایلینوی نیز موجب کشته و زخمی شدن دست کم 7 تن و محبوس شدن ده ها تن در زیر آوار ناشی از تخریب ساختمان و انبار به وسیله گردباد شد که در همین رابطه 6 تن از کارکنان شرکت آمازون بر اثر فرو ریختن انبار مذکور، جان خود را از دست دادند.

بعلاوه هشدار طوفان زمستانی برای استان های شمالی غرب میانه و استان های اطراف دریاچه های بزرگ در این کشور، صادر شده است که طی آن برف سنگینی در استان های کلرادو، وایومینگ، داکوتای جنوبی، نبراسکا، آیووا، مینه سوتا و ویسکانسین خواهد بارید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1254

به "بایدن در تنسی و ایلینوی هم حالت فوق العاده خاطرنشان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن در تنسی و ایلینوی هم حالت فوق العاده خاطرنشان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید