برنامه ساخت یک میلیون مسکن آماده شده است

به گزارش آوای وحش، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه های اجرایی را درخصوص قانون جهش فراوری و تامین مسکن و هدف ساخت سالانه یک میلیون واحد تهیه نموده ایم که در اولین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست محترم جمهوری و دستگاههای ذی ربط ارایه می کنیم.

برنامه ساخت یک میلیون مسکن آماده شده است

محمود محمودزاده اظهار کرد: بالغ بر 534 هزار واحد مسکن ملی در حال احداث داریم و 40 هزار واحد بهره برداری شده است. پروژه های افتتاح شده بعضا بدون اتکا به منابع مصوب طرح اقدام ملی پیش رفت. به طور مثال حدود 2000 واحد به وسیله یک تعاونی در شهر سیرجان ساخته شد که از دولت زمین گرفتند و با خرید اوراق، تسهیلات دریافت کردند.

وی اضافه نمود: بخش دیگر، پروژه هایی است که در بافت فرسوه احداث شده که تسهیلات 9 درصدی این منطقه ها را استفاده کردند و مابقی منابع از سوی مالکان تامین شد. این بخش سرفصل جداگانه ای با بانک مسکن دارد که حدود 40 هزار واحد به وسیله شرکت بازآفرینی معرفی شدند و برای 20 هزار واحد تسهیلات پرداخت شده است. مدل سوم کسانی هستند که زمین گرفتند و بدون دریافت وام ساختند. این گروهها جلوتر از دیگر پروژه ها هستند و در مرحله بهره برداری قرار دارند.

محمودزاده توضیح داد: بعضی پروژه های اقدام ملی به صورت گروههای کوچک به مردم واگذار شده و ما فقط درخصوص مدیریت و بحثهای فنی یاری می کنیم. این افراد بعضا تسهیلات می گیرند و اگر احتیاج نداشته باشند تسهیلات دریافت نمی نمایند. بعلاوه تفاهم نامه ها با دستگاههای دولتی هم شرایط خوبی دارند و جلو می فرایند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 534 هزار واحد اقدام ملی در مراحل مخلتف اجرا هستند گفت: امیدوارم با ابلاغ قانون جهش فراوری که اخیرا به تایید نهایی شورای نگهبان رسیده گشایش های بیشتری در حوزه تسهیل گری در موضوعات مسکن ایجاد گردد و همزمان با پروژه های نهضت ملی مسکن که جزو تعهدات دولت و طبیعتا وزارت راه و شهرسازی است به زودی شاهد جهش بزرگتری در فراوری و عرضه مسکن باشیم.

وی با اشاره به برنامه دولت سیزدهم برای ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی اظهار کرد: ما برنامه های اجرایی را درخصوص قانون جهش فراوری و تامین مسکن تهیه نموده ایم که در شرف نهایی شدن است و در اولین جلسه شورای عالی مسکن که به ریاست محترم جمهوری با شرکت سایر دستگاهها و نهادهای ذی ربط در این حوزه تشکیل می گردد این برنامه به جمع بندی و تصویب نهایی می رسد. احتمالا این جلسه شهریورماه برگزار می گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1112

به "برنامه ساخت یک میلیون مسکن آماده شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ساخت یک میلیون مسکن آماده شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید