بلینکن: ترامپ درباره چین حق داشت!

به گزارش آوای وحش، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن نامزد پست وزارت خارجه آمریکا در دولت بایدن، می گوید که دونالد ترامپ از بابت اتخاذ رویکردی سختگیرانه در برابر چین حق داشت.

بلینکن: ترامپ درباره چین حق داشت!

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

البته وی مدعی شد که او با همه شیوه های به کار رفته شده از سوی ترامپ موافق نیست.

بلینکن در این باره اضافه نمود: هیچ شکی وجود ندارد که چین بیش از هر ملت دیگری، برای آمریکا چالش برانگیز بوده است و برای مقابله با پکن اتفاق نظر فراحزبی وجود دارد.

جو بایدن هم که تا چند ساعت دیگر زمام امور را در کاخ سفید به دست می گیرد؛ در تاریخ 9 دی، در شرح راهبرد خود در مواجهه با پکن مدعی شد: در کوشش برای جوابگو کردن چین در قبال سوء استفاده های تجاری، فناوری و حقوق بشری، هنگامی در موقعیت برتر قرار می گیریم که ائتلافی از شرکا و متحدان همفکر تشکیل دهیم که انگیزه های مشترکی در دفاع از ارزش ها و منافع مان داشته باشند. آمریکا به تنهایی 25 درصد از اقتصاد دنیای را شامل می گردد حال آنکه در همکاری با دیگر شرکای دموکراتیک، می توانیم قدرت اهرم مالی علیه چین را دو برابر کنیم. در هر موضوعی که به چین مربوط باشد؛ وقتی با گروهی از ملت ها همکاری کنیم که دید مشترکی نسبت به آینده دنیا دارند؛ قوی تر و تاثیرگذارتر خواهیم بود.

ناگفته نماند که بلینکن پیشتر از رویکرد ترامپ در قبال ونزوئلا هم استقبال نموده و گفته بود که واشنگتن دیگر نیکلاس مادورو را به رسمیت نمی شناسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 763

به "بلینکن: ترامپ درباره چین حق داشت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن: ترامپ درباره چین حق داشت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید