تحویل اولین پروژه مسکن فرهنگیان در سال 1400

به گزارش آوای وحش، تهران (پانا) - مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات پروژه مسکن فرهنگیان و تحویل آن در سال 1400 توضیحاتی داد.

تحویل اولین پروژه مسکن فرهنگیان در سال 1400

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

گودرز کریمی فر درباره آخرین شرایط مسکن فرهنگیان به پانا گفت: ما توانستیم بعد از گذشت یک سال و نیم از انعقاد تفاهم نامه مسکن فرهنگیان، در یک اقدام کم نظیر در 18 استان و 65 شهر کشور، 43 هزار و 775 واحد را برای فرهنگیان به وسیله وزارت راه و شهرسازی عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه از این 43 هزار و 775 واحد اکنون حدود 10 هزار واحد به پروژه متصل شده اند اضافه نمود: استان های مختلف هم در این زمینه فعال هستند، ضمن اینکه در بخش دوم این طرح نیز تعداد دیگری از واحدهای فرهنگیان را عملیاتی خواهیم کرد، اما در وهله اول کوشش ما این است که آن تعداد پروژه که در دست داریم را سازماندهی کنیم.

کریمی فر با اعلام اینکه ما تا به امروز حدود 10 هزار فقره وام از بانک مسکن برای فرهنگیان گرفتیم و هزار میلیارد تومان نیز خودمان به عنوان وام ثانویه حمایتی در نظر گرفته ایم بیان نمود: این حمایت ها به عنوان آورده اولیه فرهنگیان که حدود 40 تا 50 میلیون تومان بوده، ابلاغ شده است. فرهنگیان متقاضی مسکن باید وجه واریزی را به مبلغ 40 میلیون تومان برسانند تا به پروژه متصل شوند.

مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه پروژه مسکن فرهنگیان چه زمانی به اتمام می رسد اظهار کرد: شرکت سازنده این واحدها ستاد اجرایی فرمان امام است که امیدواریم با همکاری آن ها، در اولین اقدام عملیاتی در سال 1400 اولین پروژه های تحویلی را به فرهنگیان ارائه دهیم. این پروژه ها را ما نمی سازیم و ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت راه و شهرسازی متولی ساخت آنها هستند و ما فقط بهره برداری می کنیم.

پیش بینی اولیه ما این است که در سال 1400 این مسکن ها را به فرهنگیان تحویل دهیم، بازه زمانی 18 تا 24 ماه برای تحویل این مسکن ها در نظر گرفته شده است

کریمی فر با اشاره به اینکه پیش بینی اولیه ما این است که در سال 1400 این مسکن ها را به فرهنگیان تحویل دهیم، مطرح کرد: بازه زمانی 18 تا 24 ماه برای تحویل این مسکن ها در نظر گرفته شده است. ما برای انجام این اقدام 2 مرحله کلنگ زنی داشتیم که مرحله اول با حضور معاون اول ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه و مرحله دوم با حضور رئیس جمهور در یک آبان ماه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه بعضی از پروژه ها 10 تا 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند اضافه نمود: بلوک ها معین شده اند، هر بلوک 16 واحد و هر 16 واحد چهار طبقه با پارکینگ و انباری است. بیشترین متقاضیان از شهرهای تهران، خراسان رضوی، استان البرز و آذربایجان شرقی هستند.

مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خاتمه اظهار کرد: وام ثانویه و حمایتی که ما به فرهنگیان می دهیم از جمله وام های کم بهره است تا یاری کند رویه ساخت این پروژه ها با سرعت بیشتری انجام گردد. از طرفی نیازی نیست که فرهنگیان برای تامین هزینه اولیه به زحمت بیفتند، از این رو ما مبلغ 40 تا 50 میلیون تومان را در ابتدای کار به عنوان وام به آن ها ارائه خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 839

به "تحویل اولین پروژه مسکن فرهنگیان در سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل اولین پروژه مسکن فرهنگیان در سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید