تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور

به گزارش آوای وحش، تهران (پانا) - طبق اعلام سازمان هواشناسی فعالیت سامانه بارشی در تمام منطقه ها کشور به جزسه استان ادامه دارد.

تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور

بر این اساس، روز شنبه (7اسفندماه) فعالیت سامانه بارشی در تمامی استان های کشور به جز خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان ادامه دارد و در برخی از ساعات، سبب بارش باران، وزش باد شدید موقت، گاهی رعدوبرق و در منطقه ها سردسیر و مرتفع بارش برف خواهد شد.

از اواخر روز شنبه (7اسفندماه) به تدریج از شدت این سامانه در نیمه غربی کاسته می شود و روز یکشنبه(8اسفندماه) در شمال شرق، شرق، ارتفاعات و دامنه های البرز شرقی، استان های شرقی دریای خزر و بخش هایی از مرکز و جنوب شرق کشور به فعالیت خود ادامه می دهد.

شدت بارش های روز یکشنبه در استان های خراسان شمالی، گلستان و شمال خراسان رضوی است.

روز دوشنبه (9اسفندماه) در شمال شرق و شرق بارش پراکنده و سه شنبه (10اسفندماه) در شرق بارش باران پیش بینی می شود و چهارشنبه(11اسفندماه) جوی پایدار در بیشتر منطقه ها کشور انتظار می رود.

روز شنبه (7اسفندماه) به علت پدیده گرم باد در استان های ساحلی خزر افزایش 4تا 6 درجه دما و از روز یکشنبه در بیشتر نقاط کشور کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

روزهای شنبه و یکشنبه (7 و 8 اسفندماه) در بخش هایی از شرق، جنوب شرق، مرکز و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی به علت وزش باد شدید موقت، خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست. روزهای یکشنبه و دوشنبه(8 و 9 اسفندماه) خلیج فارس مواج خواهد بود.

آسمان تهران فردا (8 اسفندماه) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد با حداقل دمای 10 و حدبیشتر دمای 15 درجه سانتیگراد و برای روز دوشنبه (9 اسفندماه) صاف و گاهی همراه با غبارمحلی با حداقل دمای 7 و حدبیشتر دمای 15 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

طی امروز و فردا (7 و 8 اسفند ماه) بندرعباس و اهواز با دمای 28 و 27 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای 1- و 5- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1337

به "تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید