مشخص عرصه و پیشنهاد حریم خرگوش تپه گرگان

به گزارش آوای وحش، پروژه معین عرصه و پیشنهاد حریم خرگوش تپه، یکی از محوطه های شاخص گرگان با توجه به در خطر بودن محدوده عرصه و حریم انجام شد.

مشخص عرصه و پیشنهاد حریم خرگوش تپه گرگان

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سید مقداد میرموسوی سرپرست هیئت باستان شناسی روز چهارشنبه 8 مردادماه 99 گفت: خرگوش تپه یکی از محوطه های شاخص و درون شهری گرگان بوده که 130 سال پیش توسط ژاک دمورگان باستان شناس فرانسوی مورد کاوش نهاده شده است.

او اضافه نمود: این محوطه تاریخی در سال 1382 به شماره 9328 با قدمت دوره تاریخی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

سرپرست هیئت باستان شناسی توضیح داد: با توجه به توسعه فضای شهری و الحاقات زمین های پیرامونی این محوطه ارزشمند باستانی و تقاضاهای مکرر مالکان زمین های اطراف محوطه با توجه به درخطر بودن محدوده عرصه و حریم اثر، این پروژه باهدف معین عرصه و پیشنهاد حریم با اعتبارات استانی به صورت یک پروژه اضطراری برنامه ریزی و انجام شد.

او اضافه نمود: در این پروژه که هیئتی متشکل از باستان شناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه های تهران و گلستان حضور داشتند، 15 گمانه مورد کاوش نهاده شد که 9 گمانه نشان دهنده محدوده عرصه تاریخی و شش گمانه نیز بیانگر محدوده حریم این اثر ارزشمند است.

میرموسوی مطرح نمود: نقشه معین عرصه و پیشنهاد حریم خرگوش تپه پس از تهیه، به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور ارسال و پس طی تشریفات قانونی و تصویب در جلسات تخصصی به استان ابلاغ و در نقشه های بالادستی شهر گرگان قرار خواهد گرفت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 461

به "مشخص عرصه و پیشنهاد حریم خرگوش تپه گرگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص عرصه و پیشنهاد حریم خرگوش تپه گرگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید