تغییر علائم کرونا از تنفسی به گوارشی ، جهش کرونا واقعیت ندارد

به گزارش آوای وحش، مسعود مردانی متخصص بیماری های عفونی می گوید ویروس کرونا به هیچ عنوان جهش پیدا نکرده است. او در شرایطی این حرف را به زبان می آورد که موج دوم کرونا از موج اول شدیدتر است و به همین دلیل بسیاری تصور می نمایند که این ویروس قوی تر شده.

تغییر علائم کرونا از تنفسی به گوارشی ، جهش کرونا واقعیت ندارد

به گزارش خبرنگاران ، دکتر مسعود مردانی در رابطه با تغییر احتمالی در ساختار ویروس کرونا به خبرنگاران گفت: ویروس کرونا همواره با جهش هایی ژنتیکی روبرو است و خاصیت ویروس این است که یک تکه از ژنوم ویروس، موتاسیون را پوشش می دهد. تا الان که با شما صحبت می کنم هیچ جهش کروموزومی در ویروس کرونا رخ نداده است.

این متخصص بیماری های عفونی بیان کرد: امیدوارم جهش ویروس کرونا هرگز رخ ندهد چون همان تعدادی که تا امروز به ویروس کرونا مبتلا شده اند و در آینده نسبت به این ویروس مصونیت پیدا می نمایند در برابر نوع جهش یافته به هیچ عنوان مصون نیستند و آنتی بادی آن را ندارند.

دکتر مردانی تاکید نمود: ویروس هیچ تغییری پیدا ننموده است اما علائم بالینی بیماری فرق نموده و از علائم تنفسی به سمت علائم گوارشی سوق پیدا نموده و فرد دچار مشکلاتی نظیر اسهال و استفراغ روبرو می گردد. چون این علائم تغییر نموده مردم فکر می نمایند ویروس موج دوم ویروس جدیدی است که به هیچ عنوان واقعیت ندارد.

وی با تکذیب این خبر که فراوری واکسن کرونا هیچ فایده ای به دلیل جهش یافتن کرونا ندارد تاکید نمود: واکسن فراوریی تایید شده است. هم اکنون شرکت عظیم داروسازی جهان یعنی آسترازنکا میخواهد آن را به فراوری انبوه برساند. این واکسن مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج مثبتی هم داشته است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 422

به "تغییر علائم کرونا از تنفسی به گوارشی ، جهش کرونا واقعیت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر علائم کرونا از تنفسی به گوارشی ، جهش کرونا واقعیت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید