تماس تلفنی وزیران خارجه ایران و سعودی ، توافق برای ملاقات و افتتاح سفارتخانه ها

به گزارش آوای وحش، بعلاوه دو وزیر بر برگزاری ملاقات دوجانبه در آینده نزدیک برای زمینه سازی بازگشایی سفارتخانه ها و کنسولگری های دو کشور توافق کردند.

تماس تلفنی وزیران خارجه ایران و سعودی ، توافق برای ملاقات و افتتاح سفارتخانه ها

وزیران خارجه ایران و سعودی تلفنی با یکدیگر مصاحبه کردند. این نخستین مصاحبهی تلفنی دو وزیر خارجه بعد از قطع روابط دو کشور در 7 سال گذشته است.

وزیران خارجه ایران و سعودی در این مکالمه، از توافق برای ملاقات با یکدیگر و افتتاح سفارتخانه ها در آینده نزدیک خبر دادند.

وزارت خارجه ایران گفت: فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در یک گفتکوی تلفنی، ماه مبارک رمضان را به دکتر امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان تبریک گفت. وزیر خارجه عربستان در این تماس تلفنی با اشاره به دستاوردهای مثبت نشست پکن، بر ملاقات آینده وزرای خارجه و بازگشایی سفارتخانه های دو کشور تاکید نمود.

امیرعبداللهیان در این گفتکو ضمن تبریک متقابل ماه مبارک رمضان و استقبال از بازگشت مناسبات ریاض و تهران به حالت طبیعی، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه و تحکیم مناسبات با عربستان تاکید نمود.

وزارت خارجه ایران ادامه داد: وزرای خارجه دو کشور توافق کردند در اولین فرصت با یکدیگر ملاقات کنند و مقدمات بازگشایی سفارتخانه ها و سرکنسولگری ها را فراهم سازند.

بعلاوه به گفته وزارت خارجه سعودی، وزیر خارجه این کشور با همتای ایرانی تماس تلفنی برقرار کرد. در ابتدای تماس، دو طرف به مناسبت ماه رمضان، به یکدیگر تبریک گفتند.

بعلاوه دو وزیر بر برگزاری ملاقات دوجانبه در آینده نزدیک برای زمینه سازی بازگشایی سفارتخانه ها و کنسولگری های دو کشور توافق کردند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 3 فروردین 1402 بروزرسانی: 3 فروردین 1402 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1544

به "تماس تلفنی وزیران خارجه ایران و سعودی ، توافق برای ملاقات و افتتاح سفارتخانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس تلفنی وزیران خارجه ایران و سعودی ، توافق برای ملاقات و افتتاح سفارتخانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید