تهرانی ها همچنان به ملاحظات بهداشتی توجه ویژه داشته باشند، هنوز در پایتخت به مرحله ثبات نرسیده ایم

به گزارش آوای وحش، فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران تاکید کرد: تهران را هنوز باید آلوده تلقی کرد، بنابراین شهروندان تهرانی همچنان به ملاحظات بهداشتی توجه ویژه داشته باشند.

تهرانی ها همچنان به ملاحظات بهداشتی توجه ویژه داشته باشند، هنوز در پایتخت به مرحله ثبات نرسیده ایم

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، علیرضا زالی با اشاره به اینکه بازگشایی مشاغل و اصناف مختلف در تهران و سایر استانها براساس مصوبات ستاد ملی کرونا صورت می گیرد، گفت: بازگشایی آرایشگاه های زنانه و مردانه نیز مانند سایر اصناف براساس پروتکل های ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت صورت می گیرد و صاحبان حرف باید با مراجعه به سایت مربوطه و با نظارت اتاق اصناف به کار خود بپردازند.

وی گفت: در روزهای آینده که با امواج جدیدی از بازگشایی مشاغل و اصناف در کلانشهرها از جمله تهران روبرو هستیم، کماکان خطر را جدی تلقی می کنیم و از شهروندان و تمامی افرادی که با فرایند بازگشایی ها حضور متفاوتی را در سطح شهر در روزهای آینده تجربه خواهند کرد می خواهیم بیش از گذشته به ملاحظات بهداشتی توجه ویژه داشته باشند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران در ادامه اضافه کرد: همانطور که بارها اعلام کردیم، در تهران هنوز به شرایط مطلوب نرسیده ایم که اعلام کاهش خطر کنیم بنابراین مطلقا از اجرای برنامه ها و شیوه نامه های ابلاغ شده بهداشتی به خصوص کسبه و شهروندان تخطی نکند.

وی گفت: هنوز شاهد رخداد تغییر اساسی نبوده ایم که بخواهیم پروتکل ها را تغییر دهیم و کمافی سابق تهران را به عنوان یک شهر آلوده باید تلقی کرد و اصرار جدی بر رعایت دقیق پروتکل ها داشته باشیم.

زالی همچنان به شهروندان تهرانی هشدار دارد: از هرگونه حضور و تردد غیر ضروری در سطح شهر اجتناب کنید و یادمان باشد که هرگونه حضور در سطح شهر می تواند یک ریسک و خطر برای ما محسوب شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران با اشاره به آمار 24 ساعت گذشته در تهران گفت: امروز 192 مورد جدید در بخشهای عادی و 81 مورد جدید در بخشهای ویژه بستری شدند. مجموع ترخیص شدگان از بیمارستان های شهر تهران نیز 382 مورد بوده است که تفاوت چشمگیری در مقایسه با روزهای قبل نداشته است.

به گفته زالی شاید به این دلیل آمار تهران با آمار کشوری همخوانی ندارد که برخی از فعالیت های اجتماعی و کسب و کار با یک هفته تاخیر نسبت به کل کشور در تهران شروع شده است و نتایج آن را باید در یک هفته تا 10 روز دیگر تحلیل کنیم.

4076/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 313

به "تهرانی ها همچنان به ملاحظات بهداشتی توجه ویژه داشته باشند، هنوز در پایتخت به مرحله ثبات نرسیده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهرانی ها همچنان به ملاحظات بهداشتی توجه ویژه داشته باشند، هنوز در پایتخت به مرحله ثبات نرسیده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید