توسعه فراوری ساعت های مچی چوبی ضدحساسیت در کشور

به گزارش آوای وحش، ساعت های مچی چوبی به علت ضدحساسیت بودن و سبکی جنس چوب، از هواداران بسیاری در سراسر دنیا برخوردار هستند.

توسعه فراوری ساعت های مچی چوبی ضدحساسیت در کشور

به گزارش سرویس علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،اگرچه فناوری تهیه و فراوری ساعت های مچی چوبی، در جهان شناخته شده و متداول است اما این دستاورد در داخل کشور، چندان شناخته شده نبود.

روینمودهای نوین فناوری در عصر کنونی، شامل ابتکار در این حوزه نیز شد تا برای نخستین بار در کشور، یک شرکت خصوصی پیروز به فراوری این ساعت ها در انواع مختلف گردد.

فراوری با چوب های اشباع شده

این ساعت های چوبی با برند لاسوود با ترکیب هنر، خلاقیت و طراحی، علم مهندسی و بهره بردن از موهبت طبیعت خدادادی، در زمینه طراحی و فراوری انواع ساعت های مچی چوبی با چوب های اشباع شده و خلاقیت و طراحی نوین نموده است.

ضدحساسیت و سبک

مهم ترین مشخصه ساعت های مچی چوبی در مقایسه با نوع متداول فلزی آن، ضدحساسیت بودن آن است. به گفته حامد حاجی زاده مدیرعامل شرکت آرون چوب نشان بردار صنعت شیروان، این ساعت ها علاوه بر ضدحساسیت بودن، از ساختار سبک تری به نسبت ساعت های فلزی برخوردار هستند.

بعلاوه چوب این ساعت ها، اشباع شده است و با رطوبت و پاشیدن آب، ظاهر آنها به هم نمی خورد.

این ساعت های چوبی که تمام آنها دست ساز هستند، از نظر نقش و نگارهای طبیعی که روی چوب های مختلف صورت می گیرد، متفاوت هستند.

تنها قسمت های غیرچوبی این ساعت ها، قفل، موتور، شیشه و عقربه ها هستند. مابقی قسمت ها، تماما از چوب درختان پرطرفداری چون گردو و آبنوس آفریقایی تهیه شده است.

قابل رقابت با نمونه های خارجی

این ساعت ها قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی خود هستند و علاوه بر انحصار در زیبایی و فناوری، به لحاظ قیمت نیز بسیار پائین تر از نمونه های دیگر هستند. به طوری که قیمت خارجی این ساعت ها از 50 دلار آغاز شده و به بیش از 100 دلار می رسد حال آن که سقف قیمت برترین نوع ایرانی این ساعت ها، به 50 دلار می رسد.

اشتغال مستقیم برای 10 نفر

فراوری این محصول، زمینه اشتغال مستقیم برای 10 نفر را پدید آورده است.

حاجی زاده با اعلام اینکه سال گذشته، تعداد 1500 عدد از این ساعت ها فراوری شده، از توانمندی های شرکت برای فراوری ماهیانه 1000 ساعت گفت و اضافه کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمایت های اقتصادی و معنوی خوبی در ابتدای جهت از ما به عمل آورد که امیدواریم با حمایت های بیشتر، زمینه توسعه این صنعت هنری فراهم گردد.

طرح طراحی و فراوری ساعت مچی چوبی، با دریافت تسهیلات مصوب معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مورد حمایت قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1370

به "توسعه فراوری ساعت های مچی چوبی ضدحساسیت در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه فراوری ساعت های مچی چوبی ضدحساسیت در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید