کارخانه نوآوری شیراز افتتاح می گردد

به گزارش آوای وحش، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یکی از حامیان اصلی زیست بوم فناوری، نواوری و کارافرینی برای راه اندازی کارخانه نواوری در شیراز وارد عمل شد و تا این کارخانه در شیراز با فضایی به مساحت 9 هزار متر مربع در فاز اول راه اندازی گردد.

کارخانه نوآوری شیراز افتتاح می گردد

جهت دریافت خدمات اجرای پشت بام سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استان فارس یکی از استان های دارای ظرفیت های بالای نیروی انسانی متخصص، مراکز دانشگاهی معتبر، پارک علم و فناوری و شتاب دهنده های کسب وکار است و استفاده از این ظرفیت ها وظیفه پیشرانان عرصه علم و فناوری.

این هدف بهانه ای شد تا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یکی از حامیان اصلی زیست بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی برای راه اندازی کارخانه نوآوری در شیراز وارد عمل گردد.

تجربه خوب و به ثمر نشسته کارخانه آزادی در تهران هم مزید بر علت شد تا کارخانه ای در شیراز و در فضایی به مساحت 9 هزار متر مربع در فاز اول راه اندازی گردد.

کارخانه نوآوری شیراز با هدف تکمیل زنجیره زیست بوم کارآفرینی و نوآوری با حضور همه بازیگران این زنجیره و به منظور هم افزایی و رشد ایده های نخبگان و دانشجویان ایجاد شده است و حوزه های فعالیت این کارخانه توسعه بازار و کسب وکارهای فناورانه در این منطقه کشور است.

هدف کارخانه نوآوری شیراز به عنوان قطب فناوری و نوآوری منطقه جغرافیایی گستره جنوب کشور، ایجاد یک اکوسیستم حاوی استارت آپ ها، شتاب دهنده ها، سرمایه گذاران، فروشندگان و مؤسسات آکادمیک و دانشگاهی است.

این کارخانه واقع در محل سابق کارخانجات ITMC شیراز در 2 طبقه ایجاد شده است. کارخانه نوآوری شیراز با داشتن دسترسی محلی مناسب به فضایی برای حضور ذی نفعان حوزه تکنولوژی، اعم از شرکت ها و استارت آپ ها موجب رونق کارخانه نوآوری تبدیل شده است. این کارخانه بر اساس برنامه بهره برداری 10 ساله، حداقل یک هزار و 500 نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد نمود.

در سال 99 حداقل اشتغال زایی فاز اول بهره برداری از این کارخانه، 700 نفر و اشتغال زایی فاز دوم بهره برداری در سال آینده به یک هزار و 500 نفر خواهد رسید. این کارخانه قرار است در حوزه های مختلف IoT، کشاورزی، سلامت، سایر انرژی ها و گردشگری فعالیت کند.

کارخانه نوآوری شیراز فضایی پویا برای استقرار ذی نفعان حوزه فناوری است که منجر به حمایت و ارتقای کسب وکارهای دانش بنیان می گردد. در این کارخانه فضای کاری اشتراکی و دورهمی ها، دفاتر اداری و ویژه، اتاق جلسات، سالن های کنفرانس، فضای نمایشگاهی و آمفی تئاتر، کافه، منطقه استراحت و باشگاه سرگرمی، استودیوهای بازی و فراوری محتوا دیجیتال و باشگاه کسب وکار، سرمایه گذاری و دانش آموزی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

این کارخانه بر اساس تفاهم نامه ای که بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و استانداری فارس منعقد شد و پایه های شکل گیری این زنجیره مهم زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی بنا شد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 69

به "کارخانه نوآوری شیراز افتتاح می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "کارخانه نوآوری شیراز افتتاح می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارخانه نوآوری شیراز افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید