ثبت 2 اختراع از محصولات استراتژیک خراسان جنوبی

به گزارش آوای وحش، دانش آموزان خراسان جنوبی از محصولات استراتژیک استان 2 اختراع غذایی ثبت کردند.

ثبت 2 اختراع از محصولات استراتژیک خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: 2 اختراع فرمولاسیون پاستیل فرا سودمند بر پایه عناب و زرشک به شماره 89/الف/028973 به وسیله 2 هنرجوی استان و فرمولاسیون لواشک فراسودمند بر پایه عناب و زرشک به شماره 89/الف/002521 به وسیله خانم جعفری، هنرآموز هنرستان رسالت بیرجند به ثبت رسیده است.

موسوی نژاد گفت:آنتی اکسیدان بالا، تولیدمحصولات کاملاطبیعی وفاقدموادسنتیک وشیمیایی برپایه 2 میوه دارویی عناب و زرشک، پیشگیری ازخام فروشی، کاهش ضایعات کشاورزی و مهاجرت معکوس، مهمترین ویژگی این 2 اختراع ثبت شده، در کنار ارز آوری بالا به شمارمی رود.

وی از راه اندازی رشته صنایع غذایی در دو هنرستان رسالت بیرجند و شهرستان فردوس با حضور بیش از یکصد هنرجو و 6 هنرآموز متخصص اطلاع داد و اضافه نمود: در راستای توسعه محصولات مزیت دار استان و اشتغال دانش بنیان، ایده های نوآورانه، خلاقانه و دانش بنیان هنرجویان در هنرستان ها جمع آوری و برای تکمیل، توسعه و به مرحله ظهور رساندن زیر نظر اساتید متخصص به پژوهشسرا های دانش آموزی معرفی می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بعلاوه بر ضرورت تأسیس هنرستان در حاشیه شهرک های صنعتی به منظور توسعه علوم دانش بنیان استان تاکید نمود.

خبرنگاران خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 مهر 1401 بروزرسانی: 29 مهر 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1475

به "ثبت 2 اختراع از محصولات استراتژیک خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 2 اختراع از محصولات استراتژیک خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید