حجم بیماران ورودی به مراکز درمانی قم افزایش یافت

به گزارش آوای وحش، محمدرضا قدیر در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با ویروس کرونا افزود: مشاغل پرخطر همچنان باید تعطیل باشند و ما نگران بازگشایی این گونه اصناف هستیم. پاساژ ها و مراکز مسقف واقعا پرخطر هستند و میزان تماس ها در این مکان ها بالاست و نباید در این ایام فعالیت کنند.

حجم بیماران ورودی به مراکز درمانی قم افزایش یافت

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، وی ادامه داد: مرکز بهداشت قم فعالانه با 80 تیم زبده و کارشناس به خوبی در راستای اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند تلاش می کند.

قدیر همچنین از ورود و نصب یک دستگاه رادیوتراپی جدید و پیشرفته در یکی از مراکز درمانی استان خبر داد.

وی گفت: با حمایت 0، 5 میلیارد ریالی آقای کوهستانی خیّر محترم یک دستگاه رادیوتراپی با توانمندی های قابل توجه برای بیمارستان شهید بهشتی قم خریداری و به زودی نصب می شود.

وی ادامه داد: هیات امنای ارزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز عملیات آزادسازی این دستگاه را انجام داده و دستگاه از گمرک مستقیم به بیمارستان شهید بهشتی منتقل می شود.

به گزارش ایرنا، کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به کوید 19 اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان نمود.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: فرارو
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 262

به "حجم بیماران ورودی به مراکز درمانی قم افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حجم بیماران ورودی به مراکز درمانی قم افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید