خبرنگاران افزایش قیمت حبوبات در بازار قزوین

به گزارش آوای وحش، قزوین - خبرنگاران - رییس اتحادیه بنکداران میوه و تره بار و خشکبار استان قزوین گفت: قیمت حبوبات در بازار استان یک تا یک و نیم برابر افزایش یافته است.

خبرنگاران افزایش قیمت حبوبات در بازار قزوین

محمود شالباف روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: این افزایش قیمت، بعد از عید به دنبال شیوع ویروس کرونا در سطح کشور رخ داد.

وی با اشاره به قیمت حبوباب در استان گفت: هم اکنون لپه به قیمت 23 هزار تومان، نخود 11 هزار، عدس 18 هزار و لوبیا چیتی 16 هزار تومان در بازار استان عرضه می گردد که تقریبا یک تا یک و نیم برابر افزایش قیمت نسبت به قبل از عید داشته اند.

این مسوول با اشاره به دلایل افزایش قیمت، اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا، کاهش عرضه این محصولات و افزایش تقاضا از جمله دلایل بالا رفتن قیمت حبوبات در استان است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت حبوبات باید از منبع فراوری آنها پیگیری گردد، اضافه کرد:لوبیا چیتی از خمین، آباده، اقلید و شاهین قلعه، لپه از آذرشهر، نخود از کرمانشاه و عدس از اردبیل به استان وارد می شوند و باید دلیل افزایش قیمت این محصولات را از محل فراوری آنها پیگیری کرد.

شالباف اضافه کرد: بنکداران میوه و تره بار و خشکبار استان در ایام عید و تعطیلات علیرغم شیوع ویروس کرونا به فعالیت خود ادامه دادند و تنها با کاهش ساعات کاری برای خدمات رسانی به شهروندان کوشش کردند.

این مسوول اضافه کرد: امیدواریم با پیگیری و نظارت مسوولان ستاد تنظیم بازار کشور و استان شاهد کاهش قیمت حبوبات در بازار استان در آستانه ماه مبارک رمضان باشیم و نگرانی ها و دغدغه های شهروندان در این زمینه مرتفع گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 263

به "خبرنگاران افزایش قیمت حبوبات در بازار قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش قیمت حبوبات در بازار قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید