خبرنگاران افزایش 115 درصدی ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی خراسان شمالی در سال گذشته

به گزارش آوای وحش، بجنورد- خبرنگاران- رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی پارسال که به نام رونق فراوری نامگذاری شده بود در مقایسه با سال 97 رشد 115 درصدی داشته است.

خبرنگاران افزایش 115 درصدی ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی خراسان شمالی در سال گذشته

عبدالله یوسفی روز چهارشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: در سال رونق تولید، 11 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در خراسان شمالی به بهره برداری رسید که نسبت به سال ماقبل آن از نظر تعداد 10 درصد افزایش داشته است.

وی اضافه نمود: ظرفیت فرآوری و تولید سالانه این واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی 62 هزار تن شامل محصولات زراعی، باغی و دامی است.

وی گفت: سال گذشته با وجود تمامی محدودیت های اعتباری و تسهیلات بانکی و همچنین تحریم ها با کوشش همکاران مدیریت صنایع تبدیلی و تکمیلی استان، رشد تولید و افزایش سرمایه گذاری در این زیربخش را شاهد بودیم.

وی گفت: با راه اندازی این واحدها زمینه اشتغال 104 نفـر فراهم شده است.

یوسفی با بیان اینکه درسال 98 تعداد 12 مورد موافقت اصولی و همچنین تعداد 19 مورد جواز تاسیس صادر شده است اضافه نمود: این امر شاخص مهمی در معین، تثبیت و ریل گذاری مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی استان در راستای برنامه ریزی و افزایش واحدهای تولیدی در سال جهش تولید خواهد بود و امیدوار هستیم در امسال با برنامه ریزی و تشویق سرمایه گذاران این بخش بتوانیم جهش تولید محصولات صنایع تبدیلی و غذایی محصولات کشاورزی را ببینیم.

93 واحد صنایع تبدیلی و غذایی در بخش کشاورزی در خراسان شمالی وجود دارد.

سالانه بیش از یک میلیون و 200 تا 1.5 میلیون تن انواع محصولات از مزارع و باغ های استان برداشت می گردد که صنایع تبدیلی و غذایی زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی 470 هزار تن از انواع محصولات تولیدی استان را تولید می نمایند اما با احتساب دیگر صنایع که زیر پوشش سایر سازمان ها هستند این رقم به 720 هزار تن می رسد.

70 درصد محصولات کشاورزی خراسان شمالی قابل ذخیره سازی، نگهداری و تولید است.

سهم خراسان شمالی 6 دهم درصد از تولید ناخالص داخلی تمامی بخش های مالی کشور است که سهم بخش کشاورزی استان 1.1 درصد از تولید ناخالص بخش کشاورزی کشور است.

خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از مجموع این میزان 300 هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از 80 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می نمایند. بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 291

به "خبرنگاران افزایش 115 درصدی ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی خراسان شمالی در سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش 115 درصدی ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی خراسان شمالی در سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید