خبرنگاران ظرفیت اردوگاههای ساماندهی معتادان در خراسان رضوی به 3100 نفر رسید

به گزارش آوای وحش، مشهد- خبرنگاران- استاندار خراسان رضوی گفت: ظرفیت اردوگاههای نگهداری و درمان معتادان در استان امروز با افتتاح پنج مرکز به سه هزار و 100 نفر رسید.

خبرنگاران ظرفیت اردوگاههای ساماندهی معتادان در خراسان رضوی به 3100 نفر رسید

محمد صادق معتمدیان روز دوشنبه در مراسم افتتاح پنج مرکز نگهداری و درمان مواد مخدر در استان خراسان رضوی در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رییس دفتر ریاست جمهوری با اشاره به ساماندهی معتادان متجاهر در استان اضافه کرد: امروز در مشهد مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر در حسن آباد بهره برداری شد که ظرفیت این مرکز در مرحله نخست 500 نفر است و در مرحله تکمیلی در سال 1400 به 2 هزار و 500 نفر می رسد.

وی اضافه کرد: همچنین امروز چهار مرکز نگهداری و درمان معتادان در سبزوار، نیشابور، قوچان و تربت حیدریه با ظرفیت نگهداری و درمان 800 نفر افتتاح شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: با حمایت نهادهای مرتبط، ظرفیت نگهداری و درمان معتادان در سال 1400 به هشت هزار و 800 نفر می رسد.

معتمدیان اضافه کرد: خراسان رضوی به دلیل دارا بودن مرزهای طولانی و همجواری با یکی از مراکز عمده تولید مواد مخدر در دنیا، از استانهای درگیر در این حوزه است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در همراهی و تعامل موجود بین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، نیروهای نظامی و انتظامی، مرزبانی و اطلاعاتی و حمایت همه جانبه دستگاه قضایی در سال جاری عملکرد خوبی در امر مبارزه با مواد مخدر داشته ایم.

استاندار خراسان رضوی گفت: طی 11 ماهه سال جاری میزان کشفیات مواد مخدر، 40 تن بود که نسبت به مدت مشابه پارسال 12 درصد افزایش داشته است.

معتمدیان اضافه کرد: تا کنون 383 نفر شهید و 380 نفر جانباز و مجروح در حوزه مبارزه با مواد مخدر داشته ایم که بیانگر عزم جدی در امر مبارزه با مواد مخدر است.

وی ادامه داد: در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله با مواد مخدر برنامه جامعی تدوین شده و این اقدامات با جهش بیشتر سرعت خواهد گرفت.

استاندار خراسان رضوی گفت: زحمات دستگاههای مختلف نظامی، انتظامی، دستگاه قضا و شهرداری مشهد در ساماندهی معتادان متجاهر قابل قدردانی است.

براساس آمار در شهرستان مشهد با جمعیت حدود 3.2 میلیون نفر حدود پنج تا 6 هزار معتاد متجاهر وجود دارد.

بیش از 700 مرکز خود محرک یا کلینیک درمانی سرپایی در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد 600 مرکز در مشهد واقع است.

همچنین 70 کمپ مجوزدار در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد 35 کمپ در مشهد و باقی آنها در سایر شهرستانها فعال هستند و در این حوزه مراکز غیرمجاز نیز در استان خراسان رضوی فعالیت دارند.

18 مرکز درمانی ذیل ماده 15 قانون مبارزه با مواد مخدر هم در استان خراسان رضوی وجود دارد که به آنها مراکز کاهش آسیب یا دی. آی. سی گفته می شود که تامین هزینه های درمان در این مراکز به طور کلی با دولت است.

2 مرکز اقامتی بلندمدت نیز برای معتادان در خراسان رضوی وجود دارد که در آنها هزینه بالای درمان توسط خود فرد پرداخت می شود.

در حال حاضر 2 مرکز ترک اعتیاد ماده 16 مبارزه با مواد مخدر و تبصره 2 این ماده قانونی هم در خراسان رضوی وجود دارد در مراکز ماده 16، هزینه درمان به طور کامل توسط دولت تامین می شود اما در مراکز تبصره 2 این ماده قانونی، بخش خصوصی باید هزینه درمان را از بخشهای مختلف تامین کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 841

به "خبرنگاران ظرفیت اردوگاههای ساماندهی معتادان در خراسان رضوی به 3100 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظرفیت اردوگاههای ساماندهی معتادان در خراسان رضوی به 3100 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید