خبرنگاران مسوولان باید همواره خود را جوابگوی رسانه بدانند

به گزارش آوای وحش، مهاباد- خبرنگاران- سرپرست فرمانداری میاندوآب گفت: رسانه ها نقش مهمی در هدایت افکار عمومی جامعه ایفا می کنند و مسوولان طبق قانون باید همواره خود را جوابگوی رسانه در مورد مسایل مختلف بدانند.

خبرنگاران مسوولان باید همواره خود را جوابگوی رسانه بدانند

حسام شیرازه محبت روز چهارشنبه در دیدار با رییس خبرگزاری خبرنگاران دفتر مهاباد گفت: ریشه بسکمک از مسائل جامعه ما ناشی از وجود فاصله بین مردم و مسوولان بوده در حالی که رسانه ها می توانند به عنوان پلی ارتباطی این فاصله را از بین ببرند.

وی افزود: بسکمک از مدیران از مزایای تعامل با رسانه ها در زمینه پیشبرد اهداف سازمان خود آگاه نیستند که لازم است مدیران ارتباط سازنده، هدفمند و موثری با رسانه ها داشته باشند.

سرپرست فرمانداری میاندوآب با بیان اینکه مسوولان و بدنه دستگاه های اجرایی باید با شفافیت فعالیت های خود را ارایه کنند و در قبال اصحاب رسانه نقدپذیر و پاسخگو باشند، افزود: هرقدر پاسخگویی مسوولان در برابر خبرنگاران به عنوان رکن اساسی حلقه ارتباط مردم و دستگاه های اجرایی بیشتر باشد، همراهی ملت با دولت و اقتدار نظام اسلامی بیشتر افزایش می یابد.

شیرازه محبت با اشاره به اهمیت حضور خبرنگاران در هدایت فضای رسانه ای جامعه به عنوان یه رسانه مادر و مهم ادامه داد: نقش آفرینی رسانه هایی مانند خبرنگاران نباید تحت الشعاع فضای مجازی قرار گیرد و باید پررنگ تر شود.

صنعت گردشگری میاندوآب با وجود داشتن پتانسیل های بسیار، هنوز مغفول مانده و نیاز است به خوبی معرفی شودوی با اشاره به بخشی از مسائل این شهرستان در حوزه های مختلف گفت: صنعت گردشگری میاندوآب با وجود داشتن پتانسیل های بسیار هنوز مغفول مانده و حتی رسانه ها نیز در زمینه شناسایی قابلیت های گردشگری این شهرستان خوب عمل نکرده اند.

شیرازه محبت افزود: میاندوآب در زمینه راه های دسترسی مسائل زیادی دارد و یکی از جاده های این شهرستان به نام جاده سرچم حدود 30 سال از شروع عملیات احداث آن سپری شده، اما هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی گفت: این شهرستان یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی به شمار می رود اما با توجه به مشکل آب و کمک به احیای دریاچه ارومیه بخش کشاورزی میاندوآب نیاز به بازنگری دارد و روش های آبکمک و حتی نوع محصولات نیز باید تغییر کند.

سرپرست فرمانداری میاندوآب گفت: در سال های قبل، در طول شبانه روز آب از طریق کانال ها به سر مزارع می رسید و به همین خاطر کشاورزان این منطقه محصولات آب بری مانند چغندرقند و صیفی جات را کشت می کردند اما اکنون تنها چند ساعت آب در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی با انتقاد از طرح نکاشت که مدتی قبل برای کمک به احیای دریاچه ارومیه اجرا می شد، افزود: در صورت ادامه اجرای این طرح بسکمک از روستاییان به حاشیه شهرها مهاجرت کرده و به اشتغال کاذب مشغول می شوند که این طرح باید به طرح به کاشت تغییر پیدا کند.

شیرازه محبت افزود: در شهرستان های همجوار باغداران به جای غرس نهال های با نیاز آبی ، به ایجاد تاکستان که نیاز آبی کمی دارد، روی آورده اند و اگر این رغبت در بین باغداران میاندوآبی نیز ایجاد شود، بخشی از مشکل آبی شهرستان برطرف خواهد شد.

وی گفت: شهرک صنعتی میاندوآب با بیش از 90 واحد فعال و نیمه فعال یکی دیگر از پتانسیل های خوب این شهرستان است که برخی تولیدات آن به کشورهای مانند پاکستان و چین هم صادر می شود.

رییس خبرگزاری خبرنگاران دفتر مهاباد نیز در این دیدار گفت: برخی از مدیران تعامل خوبی با رسانه ها ندارند و این امر به خاطر این است که مدیران رسانه را از جنس خود نمی دانند و یا از نقد گریزان هستند.

منوچهر صمدی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی (خبرنگاران) نقش مهم و موثری در شفاف سازی و اعتمادسازی در میان اقشار مختلف جامعه تا به امروز ایفا کرده و توانسته است با عملکرد حرفه ای خود و با شفاف سازی و اعتمادسازی در جامعه در جهت افزایش سرمایه های اجتماعی در کشور حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه خبرگزاری خبرنگاران به عنوان خبرگزاری رسمی از همکاری و تعامل با دستگاه های اجرایی و اقشار مختلف مردم استقبال می کند، افزود: این خبرگزاری با برگزاری میزگردهای خبری و بررسی مسائل منطقه با حضور کارشناسان زمینه را برای یافتن راهکارهای علمی و کاربردی فراهم کرده است.

وی با اشاره به اهمیت شهرستان میاندوآب ادامه داد: این خبرگزاری مصمم است با همکاری فرمانداری و مدیران ادارات این شهرستان در راستای معرفی جاذبه های گردشگری، طبیعی و تاریخی و ظرفیت های غنی این شهرستان در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، اقتصادی و فرهنگی و هنری اقدام کند.

شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 437

به "خبرنگاران مسوولان باید همواره خود را جوابگوی رسانه بدانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مسوولان باید همواره خود را جوابگوی رسانه بدانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید