خبر خوب برای خودرو های الکتریکی ، باتری نانویی با شارژ سریع در خط تولید آزمایشی قرار گرفت

به گزارش آوای وحش، گروه خودروسازی گوانجو گفت که باتری نانویی این شرکت روی خودروی Aion V مورد آزمایش قرار گرفته است.

خبر خوب برای خودرو های الکتریکی ، باتری نانویی با شارژ سریع در خط تولید آزمایشی قرار گرفت

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، گروه خودروسازی گوانجو (Guangzhou Automobile Group Co) به موفقیت تازه ای در زمینه فناوری باتری شارژ سریع مبتنی بر گرافن دست پیدا کرده است. این باتری روی خودروی Aion V مورد آزمایش قرار گرفته است.

خودرو های الکتریکی در سراسر جهان به عنوان یک راهکار مهم به منظور کاهش انتشار گاز های گلخانه ای شناخته می شوند، اما فناوری باتری همیشه توسعه و استفاده گسترده از خودرو های الکتریکی را محدود کرده است. باتری خودرو های الکتریکی حدود چهل درصد هزینه خودرو را به خود اختصاص می دهد. در سال های اخیر، همین امر دلیل گرانی وسایل نقلیه با انرژی نو در مقایسه با وسایل نقلیه سنتی با موتور احتراق داخلی بوده است. گرافن کلید موفقیت در فناوری باتری است.

اخیرا گروه خودروسازی گوانجو موفقیتی بزرگ در فناوری باتری به دست آورده است. باتری های شارژ سریع مبتنی بر گرافن پیشرفت بزرگی کرده است و اکنون وارد مرحله آزمایشی واقعی و استفاده در خودرو شده است. Aion V، اولین وسیله نقلیه مجهز به این باتری، در حال آزمایش زمستانی است و قرار است در ماه سپتامبر سال جاری به تولید انبوه برسد.

گرافن در ابتدا هر گرم تا چند صد دلار هزینه داشت و به این ترتیب نطلای سیاه نامیده می شد. در 2020 GAC Tech Day که در ماه جولای برگزار گشت، گروه GAC فناوری تولید 3 DG (گرافن سه بعدی) خود را با حقوق مالکیت معنوی مستقل به نمایش گذاشت و مسئله هزینه های بالای گرافن را حل کرد. روش تولید ساده، پایدار و کارآمد، هزینه ها را فقط به یک دهم روش متداول کاهش می دهد. گروه خودروسازی گوانجو تحقیق و توسعه فناوری گرافن را از سال 2014 آغاز کرد. پس از تقریباً شش سال کار، این گروه به تدریج در تهیه و کاربرد فناوری مواد گرافن ساختاری سه بعدی (3 DG) با حقوق مالکیت معنوی مستقل تسلط پیدا کرده است.

پس از دستیابی به تولید گرافن با هزینه کم و در مقیاس بزرگ، گروه GAC پیشرفت عمده ای در کاربرد پایین دستی استفاده از آن به دست آورد. در این میان، صنعت خودرو های الکتریکی بیشترین علاقه را به باتری شارژ سریع مبتنی بر گرافن نشان دادند. این باتری مبتنی بر گرافن دارای قابلیت شارژ سریع 6 C است، همراه با یک شارژر پرقدرت 600 آمپری، در مدت زمان 8 دقیقه تا 80 درصد قابل شارژ مجدد است. این باتری همچنین سخت ترین آزمایش ایمنی را پشت سر گذاشته و دارای کیفیت و قابلیت اطمینان بالایی است.

فناوری باتری مبتنی بر گرافن یک گزینه پیشرو در صنعت باتری است. این فناوری به طور قابل توجهی زمان شارژ را کاهش داده و عمر باتری را افزایش می دهد؛ در نتیجه، بزرگترین نقطه ضعف خودرو های الکتریکی فعلی را حل می کند.

خبر خوب این است که این فناوری از آزمایشگاه خارج شده و در جهانی واقعی تولید می شود. Aion V، اولین مدل خودروی مجهز به این باتری مبتنی بر گرافن، وارد مرحله آزمایش تولید انبوه شده است.

برنامه ریزی استراتژیک و رویکرد فعال گروه خودروسازی گوانجو در زمینه فناوری های پیشرفته موجب پشتیبانی گسترده از گسترش و توسعه جهانی برند GAC MOTOR می شود. پیش بینی می شود که این گروه خودروسازی با داشتن چندین فناوری نوآورانه بتواند نقش مهمی در بازار خودرو های الکتریکی ایفا کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 797

به "خبر خوب برای خودرو های الکتریکی ، باتری نانویی با شارژ سریع در خط تولید آزمایشی قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوب برای خودرو های الکتریکی ، باتری نانویی با شارژ سریع در خط تولید آزمایشی قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید