دستور کیم برای شروع اقدام های تهاجمی ، پاسخ پیونگ یانگ به وقت کشی آمریکا

به گزارش آوای وحش، رهبر کره شمالی در گردهمایی حزب حاکم این کشور خواستار شروع اقدام های مثبت و تهاجمی برای تامین امنیت شد؛ دستوری معنادار در آستانه انتها مهلت ازسرگیری مذاکره هسته ای با آمریکا.

دستور کیم برای شروع اقدام های تهاجمی ، پاسخ پیونگ یانگ به وقت کشی آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کیم جونگ-ایل که پیش تر تهدید نموده بود یک هدیه کریسمس غافلگیرنماینده برای دانلد ترامپ کنار گذاشته است، سرانجام سال 2019 را آخرین فرصت کاخ سفید برای نشستن سر میز مذاکره درباره دو موضوع هسته ای و موشکی اعلام نموده بود. این مهلت عملا فردا به سرانجام می رسد و هیچ نشانه مثبت از سوی آمریکا برای مصاحبه با مقام های کره شمالی دیده نمی گردد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز دوشنبه گزارشی از نشست سران حزب حاکم در تعطیلی های سرانجام هفته منتشر و در آن به سخنان رهبر جوان این کشور اشاره نمود. کیم در این گردهمایی به مقام های وزارت خارجه، صنایع نظامی و نیروهای ارتش دستور داد هر چه زودتر اقدام های مثبت و تهاجمی را شروع نمایند تا اطمینان یابند حق حاکمیت و امنیت کشور به بالاترین شکل ممکن تامین می گردد.

رهبر جوان کره شمالی در سخنان خود گریزی هم به بحث های مدیریتی و مالی زد و به مسائلی چون بهبود شرایط کشاورزی، علوم، آموزش، سلامت و بهداشت عمومی و محیط زیست اشاره نمود. اقتصاد کره شمالی با اعمال تحریم های بین المللی به بهانه برنامه هسته ای و موشکی با مشکل های فراوان دست و پنجه نرم می نماید. گردهمایی مقام های ارشد کره همچنان ادامه دارد.

کیم جونگ-اون بارها از کاخ سفید خواسته یک رویکرد تازه نسبت به مصاحبههای هسته ای در پیش بگیرد و پیشنهاد خود را پیش از سرانجام سال 2019 روی میز بگذارد. کره شمالی هشدار داده است اگر آمریکا پای میز مذاکره بازنگردد، با رویکرد تازه و ناشناخته پیونگ یانگ روبرو خواهد شد و البته مذاکره بر سر خلع سلاح هسته ای هم از گزینه ها حذف می گردد.

مقام های ارشد پنتاگون معتقدند هدیه کریسمس پیونگ یانگ می تواند آزمایش کردن موشک های بالستیک قاره پیما با توانایی حمل کلاهک هسته ای باشد؛ گزینه ای که ترامپ پیش تر گفته بود آمادگی روبرو شدن با آن را دارد و هرگز از هدیه های کره شمالی غافلگیر نمی گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 6

به "دستور کیم برای شروع اقدام های تهاجمی ، پاسخ پیونگ یانگ به وقت کشی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور کیم برای شروع اقدام های تهاجمی ، پاسخ پیونگ یانگ به وقت کشی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید