راهنمای خرید خودرو شاسی بلند

به گزارش آوای وحش، در سال های اخیر به دلیل تغییر در سبک زندگی، علاقه مردم ما به سمت خرید خودرو شاسی بلند بیشتر شده است. فراوانی انواع این خودروها در خیابان ها و کمتر شدن استقبال از خرید سدان، موید این مطلب است.

راهنمای خرید خودرو شاسی بلند

یکی دیگر از دلایل استقبال از این کلاس خودرو، میل جوانان به سفرهای جاده ای و آفرود است که شاسی بلندها برای این منظور خودروهایی مناسبند. شاسی بلندها در دو گروه کوچک شهری و سایز بزرگ تولید می شوند.

بنابراین، هنگام خرید خودروهای شاسی بلند باید با توجه به نیاز خود، از میان تعداد زیادی این خودروها یکی را انتخاب کنید. در این مطلب به اختصار تعدادی از شاسی بلندهای محبوب کشورمان را در بازه های قیمتی مختلف به شما معرفی می کنیم.

هرچند که باید گفت که قیمت خودرو در کشور ما معیار ثابتی نیست و هر روز این امکان وجود دارد که قیمت ها بالاتر بفرایند. بنابراین، خودورهایی که در این راهنمای خرید به شما معرفی می کنیم، مواردی هستند که فارغ از قیمت شان ارزش خرید بالایی به متقضایان ارائه می کنند.

امیدواریم که این راهنمای خرید خودرو شاسی بلند بتواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

1 - هیوندای سانتافه

سانتافه را می توان بدون شک، یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین شاسی بلندهای بازار خودروی ایران دانست که از بدو ورود به کشور مورد استقبال فراوانی قرار گرفت و بسیاری را ترغیب به خرید خودرو شاسی بلند کرد.

بسیاری هیوندای سانتافه را بهترین شاسی بلند در ایران می دانند. سانتافه خودرویی زیباست. در کنار زیبایی کیفیت ساخت بسیار خوب این خودرو، ایمنی منحصر به فرد، استهلاک پایین و امکانات بسیار خوبش آن را در زمره بهترین های این کلاس قرار داده است.

هیوندای سانتافه با موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری خود با قدرت 188 اسب بخار، و مصرف سوخت 8.5 لیتر در 100 کیلومتر، یک خودروی پرقدرت و کم مصرف است. نکته بسیار خوب دیگر هیوندای سانتافه، بازار خرید و فروش بسیار خوب این خودروست.

شتاب این خودرو در برابر رقبا کمی ضعیف است که گویا در نسخهٔ جدید آن این مشکل برطرف شده است. یکی دیگر از ایرادهایی که به سانتافه گرفته می شود دید محدود عقب آن و قطعات پلاستیکی درون کابیش است.

با این حال، سانتافه همچنان یکی از بهترین شاسی بلندهای موجود در کشور است. شما می توانید با ورود به بخش آگهی های خودرو در سایت خبرنگاران از آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای سانتافه در بازار مطلع شوید.

2 - کیا اسپورتیج

اسپورتیج به پشتوانه فروش خوب محصولات کیا موتورز در ایران، وارد کشور شد و یکی از پرفروش های این بازار لقب گرفت. نسل های مختلف این خودرو به مرور زمان فیس لیفت های مختلفی را تجربه کرده و هر بار بهتر از قبل شدند.

طراحی ظاهری کیا اسپورتیج نسبتاً جذاب و عملکرد این خودرو نیز خوب ارزیابی شده است. اسپورتیج به ترمزهای قوی و مصرف سوخت مناسبش مشهور است. موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری این خودرو قدرتی معادل 185 اسب بخار تولید می کند که در کنار مصرف سوخت 9.2 لیتری، به عنوان یک شاسی بلند محبوب و ایمن، خوب خودش را نشان داده است.

از نقاط ضعف اسپورتیج هم می توان به هندلینگ ضعیف در جاده های پرپیچ و خم، سیستم تعلیق خشک و عایق بندی نامناسب آن اشاره کرد. با این حال، روی هم رفته کیا اسپورتیج خودرویی است که سواری خوبی را به کاربرانش ارائه می دهد و انتظارها را از خرید یک شاسی بلند براورده می کند.

اگر به دنبال خرید کیا اسپورتیج هستید، کافیست به بخش خودروی سایت خبرنگاران مراجعه کرده و جدیدترین آگهی های اسپورتیج را مشاهده کنید.

3 - هیوندای توسان

محصول دیگر هیوندای، توسان، یکی از زیباترین و پرطرفدارترین خودروهای شاسی بلند بازار ایران است. نسل های مختلف این خودرو، با طراحی مدرن و جذاب و با آپشن های کامل و کم نظیر خودرویی کم نقص را معرفی می کنند.

یکی از شاخصه های هیوندای توسان، عملکرد خوب این خودرو در جاده های ناهموار است که این خودرو را برای آفرود سواران گزینه ای دلچسب کرده است. توسان در بین خودروهای شاسی بلند و خودروهای مناسب آفرود همواره یکی از پرفروشترین ها بوده است.

این خودرو با موتور چهار سیلندر 2 لیتری و قدرت 155 اسب بخار، مصرف سوختی معادل هشت لیتر در 100 کیلومتر دارد. هیوندای توسان کیفیت ساخت و امنیت بالایی دارد. اما در عین حال با وجود لذت رانندگی زیاد این خودرو، قدرت موتور و شتاب توسان در مقایسه با رقبایش پایین تر است.

اگر به دنبال خرید یک خودرو شاسی بلند مطمئن هستید، هیوندای توسان را حتما در میان گزینه های خود قرار دهید. شما می توانید با مراجعه به سایت خبرنگاران و با مشاهده آگهی ها از آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای توسان مطلع شوید.

4 - نیسان جوک

اولین دلیل استقبال از نیسان جوک، طراحی خاص و متفاوت این خودرو شاسی بلند بود. نیسان زبان طراحی جدیدی را در جوک تجربه کرد که سبب شروع یک فرایند متفاوت در طراحی و صنعت خودروسازی شد.

جالب است که بسیاری لقب زشت ترین شاسی بلند را به این خودرو داده اند و بعضی دیگر آن را متفاوت ترین و خاص ترین نمونه شاسی بلند می دانند. اما با تمام این احوال، نیسان جوک خودرویی کاملاً متفاوت است.

کیفیت ساخت بسیار بالا، عملکرد خوب موتور و سیستم ترمزها، لیست کامل آپشن ها، و مصرف سوخت مناسب از جمله نکات قابل توجه این خودرو است. اما به دلیل فضای کم داخل کابین و بالا بودن قیمت قطعات، بازار خرید و فروش این خودرو خیلی پررونق نیست. همین موضوع، شاید باعث شد آنطور که باید از این خودرو استقبال نشود.

به طور کلی، نیسان جوک خودروی خوبی است که آن طور که باید دیده نشده است. اگر به دنبال خرید خودرو شاسی بلند خاص و متفاوتی هستید که کیفیت ساخت بالایی هم دارد، خرید نیسان جوک می تواند این انتظار شما را براورده کند.

5 - تویوتا CHR

وقتی سوال ماشین شاسی بلند چی بخرم؟ پرسیده می شود، نمی توان از تویوتا نام نبرد. تویوتا CHR یکی از متفاوت ترین شاسی بلندهای موجود در ایران است. این خودرو نام بزرگ تویوتا را به همراه دارد.

تویوتا تا پیش از CHR و پریوس، زبان طراحی ساده تر و متفاوتی داشت، اما این دو خودرو با ظاهری کاملاً متفاوت تولید شدند. تویوتا CHR خودرویی با کیفیت است. استفاده از متریال عالی، طراحی بسیار خاص در ظاهر و کابین، آپشن های نسبتاً کامل، مصرف سوخت پایین و بازدهی بسیار خوب موتور از جمله موارد مثبت آن است که CHR را به انتخابی مناسب هنگام خرید خودرو شاسی بلند تبدیل می کند.

تویوتا CHR، مجهز به یک موتور بنزینی 4 سیلندر توربو با حجم 1.2 لیتر و قدرت 116 اسب بخار است. مدل هیبریدی این خودرو هم با قدرت 122 اسب بخار عملکرد بسیار خوبی را نشان داده است.

با این حال، این شاسی بلند دلربا خودرویی بی عیب و نقص هم نیست. دید عقب ضعیف این خودرو علی رغم وجود دوربین دید عقب، یک اشکال بزرگ است. سیستم تعلیق این خودرو هم در جاده ها عملکرد فوق العاده ای از خود نشان نداده است. موردی که از تویوتا انتظار نمی رود.

با این حال، تویوتا CHR یکی از بهترین و خاص ترین خودروهای شاسی بلند است که در حال حاضر می توان سوارشان شد. شما می توانید با مراجعه به سایت خبرنگاران، از آخرین قیمت خرید و فروش تویوتا CHR مطلع شوید.

6 - سانگ یانگ تیوولی

تیوولی یکی از شاسی بلندهای متفاوت بازار خودروی ایران است. این کره ای کوچک و جمع وجور خیلی بی سروصدا وارد کشور شد و با عملکرد خوبش توانست فروش مناسبی را تجربه کند. استقبال خانم ها از خرید این خودرو نشان داد که تیوولی یکی از بهترین ماشین های شاسی بلند برای خانم ها است.

طراحی جذاب و آپشن های متنوع تیوولی در کنار مصرف سوخت اقتصادی این خودرو و خدمات پس از فروش بسیار خوب شرکت رامک خودرو از دلایل فروش بسیار خوب این خودرو بوده است. اما شتاب ضعیف و فاصلهٔ کم این خودرو با زمین را نیز نباید دست کم گرفت.

تیوولی مجهز به موتوری 4 سیلندر با حجم 1.6 لیتر است که با قدرت 128 اسب بخار و گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک عملکرد خوبی را در بخش فنی نشان داده است. مصرف سوخت 5.7 لیتری تیوولی یکی از برگ های برنده این خودرو در مقایسه با رقبایش است.

در حال حاضر می توانید با مراجعه به سایت خبرنگاران و مشاهده آخرین آگهی ها، از قیمت خرید و فروش سانگ یانگ تیوولی مطلع شوید.

7 - رنو کولیوس

رنو کولیوس یکی از زیباترین و با کیفیت ترین شاسی بلندهایی است که در سال های اخیر وارد کشورمان شده است. رنو این خودرو را بر روی پلت فرم نیسان ایکس تریل و با همکاری کمپانی نیسان تولید کرد. طراحی مدرن، آپشن های بسیار کامل و بعضاً کم نظیر این خودرو در کنار فضای بسیار خوب داخل کابین از جمله نکات مثبت آن است.

کولیوس با موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری خود توان تولید قدرت 171 اسب بخار را دارد که نسبت به رقبایش خودرویی قوی نشان می دهد. اما گیربکس این خودرو در موارد اندکی کمی کندی از خود نشان می دهد. اما با این وجود رنو کولیوس را نه بهترین شاسی بلند در ایران اما یکی از بهترین ها می توان دانست.

برای مشاهده آخرین فیمت خرید و فروش رنو کولیوس می توانید به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

8 - چری تیگو 7

در نوشتن راهنمای خرید خودرو شاسی بلند، نمی توان از خودروهای چینی که در چند سال اخیر به وفور در خیابان های کشورمان دیده می شوند نام نبرد. در میان برندهای چینی حاضر در ایران، چری یکی از پیروز ترین هاست.

تیگو 7 شاسی بلند پیروز چینی است که نسبت به سایر هم وطنانش مدرن تر و کیفیت بهتری دارد. چری برای تیگو 7 از نظر آپشن های فنی و رفاهی کم نگذاشته است. موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوی این خودرو با قدرت 147 اسب بخار شاید ضعیف نباشد اما به نظر برای خودرویی با ابعاد تیگو 7 خیلی مناسب نیست.

پیش از این بازار خرید و فروش دست دوم خودروهای چینی رونق چندانی نداشت. اما حالا با کمی جستجو متوجه می شویم که نظر منفی مردم نسبت به خودروهای چینی تغییر کرده و امروزه با توجه به افزایش قیمت خودرو و البته بالا رفتن کیفیت ساخت خودروهای چینی، مردم رغبت بیشتری برای خرید خودروی چینی دارند (شاید بد نباشد که راهنمای خرید خودروی چینی را مطالعه کنید).

چری تیگو 7 در حال حاضر یکی از ارزان ترین و ارزشمندترین گزینه ها برای خرید خودرو شاسی بلند به شمار می آید. شما می توانید با مراجعه به بخش آگهی های سایت خبرنگاران از آخرین قیمت خرید و فروش چری تیگو 7 مطلع شوید.

آخر ماشین شاسی بلند چی بخریم؟

مطمئنا خودروهای شاسی بلند دیگری هم در بازار خودروی کشور وجود دارند که در این فهرست نیامده اند. با این حال، خودروهایی که در این راهنما از آن ها نام برده شده، در حال حاضر با توجه به شرایط بازار خودرو، بهترین گزینه های موجود برای خرید خودرو شاسی بلند به شمار می آیند.

خودروهای شاسی بلند به خودی خود قیمت های به مراتب بیشتری نسبت به سدان ها و هاچ بک ها دارند، با این حال، با توجه به افزایش قیمت بی سابقه خودرو در کشور گزینه های موجود در این راهنما همچنان ارزش خرید دارند چرا که در بیشتر موارد این خودروها بازار خرید و فروش خوبی دارند، قطعات و لوازمشان به راحتی یافت می شود، کیفیت ساخت خوبی دارند و به طور کلی، مناسب خیابان های ایران هستند.

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به صفحه راهنمای خرید خودرو در ویلاگ خبرنگاران، مطالب مشابه دیگری در زمینه مشاوره خرید خودرو مطالعه کنید.

نظر ما درباره خودروهای بالا چیست؟ آیا شاسی بلندهای دیگری نیز وجود دارند که بخواهید آن ها را به دیگران معرفی کنید؟ شاد می شویم نظرات و پیشنهادات خود را از طریق بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

منبع: دیوار
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 562

به "راهنمای خرید خودرو شاسی بلند" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای خرید خودرو شاسی بلند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید خودرو شاسی بلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید