فیدلیتی، شاسی بلند تازه گروه بهمن به بازار می آید

به گزارش آوای وحش، بر اساس آخرین خبرهای رسمی، ظاهرا بهمن موتور می خواهد جتور X70S را با برندی کاملا تازه در بازار کشورمان عرضه کند؛ برندی که هیچ نام و نشانی از چری ندارد و حتی در صورت تداوم شرایط تحریم، مانعی بر سر ادامه فراوری این خودرو نباشد. آن طور که منابع خبری اعلام نموده اند، نام این برند تازه را فیدلیتی یا FIDELITY اعلام نموده اند.

فیدلیتی، شاسی بلند تازه گروه بهمن به بازار می آید

بهمن فیدلیتی نمونه ایرانی جتور X70S است که مانند دیگنیتی تغییر نام را برای حضور در بازار ایران تجربه می نماید. چند ماه قبل شاهد بودیم که تصاویری از نسخه های استتار شده جتور X70 یا همان X70S در فضای رسانه ای کشور منتشر شد و در ابتدا، همکاری این نشان چینی با طرف های ایرانی تعیین نبود. اما با گذشت زمان تعیین شد که خودروسازانی چون مدیران خودرو، کارمانیا و … برای فراوری جتور X70 در ایران مذاکراتی را انجام داده بودند و در نهایت گروه بهمن و شرکت بهمن موتور امتیاز فراوری این کراس اوور بزرگ خانواده چری را به دست آوردند. آن طور که منابع مطلع می گویند، فیدلیتی یا همان جتور X70 بازار ایران قرار است تا در بعضی از تعیینات متفاوت از سایر نمونه های بازار جهانی باشد.

بیشتر بخوانید: فراوری دیگنیتی پرایم در بهمن موتور شروع شد

جتور X70 در ابتدا در چین فقط با موتور 1.5 لیتری توربوشارژی عرضه می شد که حدود 156 اسب بخار و 230 نیوتن متر گشتاور فراوری می کرد. این مدل را می توانستید با گیربکس 5 دنده دستی یا 8 دنده اتومات سفارش دهید.

از سال 2019، موتور 1.6 لیتری توربوشارژ جدیدی را در اختیار خریداران جتور X70S نیز گذاشت، موتوری با قدرت تقریبی 197 اسب بخار و گشتاوری معادل 290 نیوتن متر که فقط و فقط با گیربکس 7 دنده دو کلاچه اتومات قابل سفارش است.

نکته مهم دیگر اینکه موتور 1.5 لیتری جتور با کد SQRE4T15C شناخته می گردد و کد موتور 1.6 لیتری آن هم SQRF4J16 است. بنابراین این دو موتور، همان موتورهایی است که هم اکنون نیز چری برای خانواده آریزو و تیگو از آنها استفاده می نماید.

فیدلیتی بهمن موتور در بازار چین، در دو نسخه تحویل مشتریان می گردد؛ یکی همان جتور X70 است که نسخه استانداردش به شمار میرود و دیگری جتور X70S است که به لطف داشتن بعضی تجهیزات بیشتر و اندکی تزئینات لوکس تر و ظاهر شیک تر، قیمت بیشتری نسبت به نسخه استانداردش دارد.

احتمالا بزرگ ترین نقطه قوت فیدلیتی را باید طراحی نسبتا مجذوب کننده آن دانست. با نگاه اول به فیدلیتی و خطوط طراحی شکسته روی بدنه آن، به سادگی متوجه طراحی شرقی آن خواهید شد؛ اما برعکس بسیاری از محصولات چینی، استفاده طراحان فیدلیتی از خطوط شکسته اغراق آمیز نیست و تناسب خوبی بین ویژگی های ظاهری مختلف ایجاد شده؛ به همین علت نیز چهره فیدلیتی از تمام زوایا گیرا و قابل قبول جلوه می نماید.

بیشتر بخوانید: فراوری کوییک R اتوماتیک شروع شد

در نمای بیرونی، تفاوت جتور X70 با جتور X70S را می توان به راحتی تشخیص داد؛ به عنوان مثال در جتور X70S خطوط افقی جلوپنجره حذف شده، شیشه های عقب از نوع دودی است، سپرها و رینگ ها مجددا طراحی شده و سر اگزوزهای دایره ای شکل نیز وجود ندارد.

احتمال آن بسیار است که شرکت بهمن موتور در آینده نزدیک این فیدلیتی را به بازار معرفی کند و عرضه آن را در سال 1400 انجام دهد. قطعا این خودرو قیمتی فراتر از دیگنیتی را خواهد داشت.

شما می توانید جدیدترین قیمت خرید و فروش خودروی چری را در سایت خبرنگاران مشاهده کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1425

به "فیدلیتی، شاسی بلند تازه گروه بهمن به بازار می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیدلیتی، شاسی بلند تازه گروه بهمن به بازار می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید