سرمایه گذاری شرکت شناسا بر روی جاروب

به گزارش آوای وحش، شرکت شناسا در راستای توسعه فعالیت های خود و بر اساس استراتژی های کلان مجموعه و با بررسی فرایند سرمایه گذاری های فناورانه و نوآورانه، در آخرین روزهای سال 98 اقدام به سرمایه گذاری در تاسیس استارتاپ جاروب به عنوان یکی از کسب و کارهای نوآور فعال در حوزه مدیریت پسماند نمود.

سرمایه گذاری شرکت شناسا بر روی جاروب

به گزارش روابط عمومی شناسا، این مجموعه با اتخاذ استراتژی ورود به زنجیره ارزش حوزه مدیریت پسماند، از آذرماه 1398 براساس اولویت های تعیین شده، در گام نخست، اقدام به شناسایی و ارزیابی کسب و کارهای زیرحوزه مدیریت تولید و جمع آوری پسماند نمود که در نهایت استارتاپ جاروب به عنوان گزینه نهایی انتخاب شد و استارتاپ جاروب به سبد سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری شناسا اضافه شد. مجموعه شناسا قصد دارد که در ادامه، با هدف تکمیل زنجیره ارزش مدیریت پسماند، سرمایه گذاری های خود را به سایر حلقه های این زنجیره گسترش داده و در توسعه این اکوسیستم کسب و کاری و اجتماعی که جزو نیازهای اولویت دار و مهم ایران و دنیا است نقشی تاثیرگذار ایفا کند.

جاروب سامانه ای برای جمع آوری زباله خشک در شهر تهران است که در قالب اپلیکیشن و سایت امکان ثبت درخواست شهفرایندان برای تحویل زباله های خشک را محیا می کند. جاروب با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا، لجستیک قدرتمند و نیروی انسانی مجرب و با انگیزه در جهت سامان بخشی به سیستم جمع آوری پسماند کشور فعالیت خواهد داشت.

بنیان گذاران جاروب دکتر مهدی فیروزان و مهندس امیر نیک مرام با گذشت 14 ماه از شروع فعالیت جاروب معتقدند ایده های بزرگی برای تحقق اهدافشان دارند. امیر نیک مرام هم بنیان گذار جاروب می گوید: از میان دوراهه سود یا رشد که پیش روی هر استارت آپ است ما رشد را انتخاب کردیم. از طرفی مکانیزم توسعه استارت آپ ها بعد از رسیدن به محصول برای بالندگی و رشد، جذب منابع مالی لازم برای توسعه کسب و کار است. جاروب نیز پتانسیل و استعداد بالایی برای جهش و رشد دارد و از این قاعده مستثنی نیست.

مهدی فیروزان از دلایل انتخاب مجموعه شناسا برای جذب سرمایه گفت. او که تجربه همکاری شهر کتاب مجازی (bookcity online) با فناپ را پیروز، شیرین و لذت بخش می داند، می گوید همین تجربه پیروز و استراتژیک باعت شد که از پیشنهاد شناسا استقبال کنم. شناسا دارای ریشه های محکمی در گروه مالی پاسارگاد است که از طرفی تعامل سازنده اش با بازیگران جدی زیست بوم کارآفرینی و با تجارب ارزنده، ساختاری محکم، قابل اتکا و در عین حال روزآمد را برای یک شریک استراتژیک شکل داده است.

فیروزان در خصوص ایده شکل گیری جاروب گفت: ایده اولیه، سامانه ای برای جمع آوری پسماند خشک ابتدا در آبان 97 برای مدیریت پسماند لبنان شکل گرفت. از سویی شهر کتاب سابقه طولانی پیشگامی در فرهنگ سازی و نیل به اهداف توسعه پایدار را با تجربیات پیروزی در حل مسئله مصرف کاغذ از طریق پروژه هایی نظیر شهر کتاب مجازی و فیدیبو در کارنامه کاری خود داشت. نتیجه آن شد که مسئله مدیریت پسماند کلان شهری مثل تهران و رسیدن به اهداف توسعه پایدار آنقدر با اهمیت بود که در دی ماه 97 مقصد تغییر کرد و استارت آپ جاروب برای سامان بخشی به سیستم سنتی جمع آوری پسماند شروع به فعالیت کرد. اسفند 97 اولین نسخه از اپلیکیشن جاروب آماده شد. طی سال 98 جاروب به دنبال ایجاد مزیت رقابتی به مسئله فرهنگ سازی پرداخت. جمع آوری زباله خشک مدارس تهران نخستین گام اجرایی جاروب و نتیجه آن تجربه پیروز کار با نوجوانان بود. طی این جهت نظر سنجی ها و کمپین های متنوعی برقرار شد که پرسونای مخاطبان جاروب را ساخت. اتاق فکر جاروب از ابتدا تا امروز معتقد به فعالیت اجرایی و فرهنگی توامان است. فیروزان در خصوص سابقه فعالیت این مجموعه به کمپین های برگزار شده از سال 97 اشاره کرد.

حامد ساجدی مدیرعامل شناسا در گفتگویی در خصوص این سرمایه گذاری شرحاتی ارائه داد. او گفت: اهمیت ویژه ارتقای سبک زندگی و توجه به سرمایه های طبیعی از رویکردهای دیرپا در شناسا بوده و هست. او در خصوص علت انتخاب این حوزه برای سرمایه گذاری شرح داد: با توجه به افزایش جمعیت و جایگاه محیط زیست در زندگی روزمره، موضوع مدیریت پسماند در تمامی کشورهای دنیا مورد توجه ویژه قرار گرفته است. دکتر ساجدی افزود: با بررسی فرایند سرمایه گذاری در کشورهای توسعه یافته، شاهد سرمایه گذاری در این حوزه هستیم و شرکت شناسا با توجه به فرایندهای دنیای و نیز در نظر دریافت شرایط مختلف کشور ایران، برنامه جامع مدیریت پسماند را تدوین نمود. وی به این نکته اشاره کرد که در شناسا با بررسی مزایا و چالش های حوزه پسماند، زنجیره ارزش این حوزه شامل مدیریت تولید پسماند و فرآیند جمع آوری آن، بازیافت و فروش مجدد پسماند، غربال گری پسماند و آموزش و فرهنگ سازی مورد توجه است. ساجدی گفت تصور ما بر این است که به کارگیری فناوریهای روز و مدل های کسب و کاری نوآورانه در این زمینه می تواند راهگشا و ارزش آفرین باشد که جاروب در این راستا مورد توجه شناسا قرار گرفت.

ویژگی های مطمئن و افق های روشن جاروب، توسعه فنی، زیر ساخت های لازم، رشد کسب و کار، نیروهای متخصص جاروب و از همه مهمتر اهداف محیط زیستی پایدار جاروب باعت شد مجموعه شناسا، جاروب را انتخاب کند و با تمام قدرت از آن پشتیبانی نماید.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 377

به "سرمایه گذاری شرکت شناسا بر روی جاروب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری شرکت شناسا بر روی جاروب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید