شکستن طلسم گردو، چرا نباید نهال گردو در حیاط کاشته گردد

به گزارش آوای وحش، نهال گردو همواره مورد استقبال بسیاری از مردم بوده است. مقدار فروش میوه این درخت بالا بوده و افرادی زیادی قصد کاشتن این درخت را در حیاط منزل می گیرند. معمولا درخت گردو تا ارتفاعات زیادی رشد می نماید و بار میوه آن بسیار خوب است. از کاشتن این نهال در کنار درختان میوه و گیاهان دیگر خودداری کنید زیرا به علت حساسیت بالای آن ممکن است از بین برود. ریشه درخت گردو بسیار بزرگ و گسترده است. ماده ای به نام ژوگلون از طریق این درخت فراوری می گردد که می تواند به میوه های کاشته شده در اطراف آن آسیب وارد کند. بعضی از درختان و گیاهان به این ماده حساس اند و ممکن است رشد آن ها کند یا متوقف گردد.

شکستن طلسم گردو، چرا نباید نهال گردو در حیاط کاشته گردد

مضرات درخت گردو برای انسان

ارزش غذایی میوه این درخت از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری بسیاری از مردم آن را به عنوان درخت زندگی در خانه های خود پرورش می دهند. درنتیجه بسیاری از افراد تمایل دارند که نهال گردو را در حیاط خود بکارند . این درختان ترکیب شیمیایی به نام ژوگلون فراوری می نمایند. تماس این ماده با گیاهان دیگر موجب از بین رفتن آن ها می گردد. غلظت این ماده در فصل ها و طول عمر گیاه، متغیر است. علاوه بر فراوری این ماده شیمیایی، درخت گردو با رشد گسترده خود موجب عدم دسترسی دیگر گیاهان به آب و مواد غذایی کافی می گردد. برای کاهش مضرات درخت بهتر است به پاکسازی سریع برگ ها، ساقه ها و برگ های افتاده روی زمین بپردازید تا مواد شیمیایی موجود در آن ها به اطراف منتقل نگردد.

گیاهان ناسازگار با نهال گردو

این طور نیست که تمام گیاهان و درختان کاشته شده در اطراف درخت گردو از بین برود یا پژمرده گردد. بعضی از گیاهان از مقاومت بالایی برخوردارند و می توان آن ها در کنار نهال گردو در باغچه حیاط کاشت. این درخت در آب و هوای بسیار سرد یا بسیار گرم حساسیت از خود نشان می دهد. ولی هنگام کاشتن آن باید به شرایط مناسب منطقه ، دقت لازم را داشته باشید. به این ترتیب به علت بعضی شراط فتوسنتزی و ماده فراوری شده به وسیله درخت گردو بسیاری از گیاهان را نمی توان در کنار این درخت کاشت. قسمت های مختلف این درخت مانند برگ، ساقه و ریشه ماده ژاگلون فراوری می نماید. حتی این ماده ممکن است به وسیله باد و باران به اطراف پخش گردد و به گیاهان دیگر آسیب برساند. بعلاوه ریشه بعضی گیاهان اطراف این درخت اگر با ریشه درخت گردو در تماس باشند، ماده ژاگلون را از این درخت دریافت نموده و در نهایت از بین می روند. بعضی گیاهان مانند بوته سیب زمینی، بوته های سبزی، بادمجان و غیره مناسب برای کاشتن در کنار نهال گردو نیستند. از کاشتن گیاهان حساس در اطراف این درخت خودداری کنید.

گیاهان سازگار با نهال گردو

همه گونه های گیاهان و گل ها نسبت به ماده ژوگلون ناسازگار نیستند. بعضی گیاهان را به راحتی و بدون هیچ مسئله ای می توان در کنار درخت گردو کاشت. در صورت خالی بودن فضایی در اطراف نهال گردو می توان بعضی گیاهان مانند در خت انگور، درختچه ها، گل های زینتی و غیره را کاشت. مقدار مقاومت این گیاهان در مقابل مواد شیمیایی ایجاد شده به وسیله درخت گردو بالا است. بعضی گل های زینیتی مانند گل بنفش، گل نیلوفر و غیره در کنار نهال گردو سازگاری بیشتری دارند. هر درخت و گیاهی با توجه به شرایط کاشت و نگهداری آن، ویژگی های مختلفی دارد. بنابراین نگهداری از هر نوع گیاهی احتیاج به اطلاعات و آگاهی کافی در آن زمینه دارد. با افزایش آگاهی، رسیدگی مداوم به درخت، آبیاری منظم، کود دادن و هرس کردن می توانید یک درخت گردو سالم و بانشاط پرورش دهید. کاشت درخت گردو احتیاج به رعایت کردن بعضی نکات و اصول و مراقبت کافی از نهال دارد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 31 مرداد 1402 بروزرسانی: 31 مرداد 1402 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1603

به "شکستن طلسم گردو، چرا نباید نهال گردو در حیاط کاشته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکستن طلسم گردو، چرا نباید نهال گردو در حیاط کاشته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید