طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر پانکو به سادگی در خانه

به گزارش آوای وحش، در پی راز پخت مرغ سوخاری ترد و لذیذ با طعمی منحصر به فرد هستید؟ پودر پانکو، راز آشپزی شماست! این پودر سوخاری با بافت لایه ای و طعم خاص، مرغ سوخاری شما را بی نظیر می نماید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه مرغ سوخاری با آرد و طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر سوخاری را مرور نموده بودیم و در ادامه طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر پانکو آنالیز خواهیم کرد.

طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر پانکو به سادگی در خانه

مواد لازم برای تهیه مرغ سوخاری با پودر پانکو

  • روغن نباتی 2 فنجان
  • سینه مرغ بدون استخوان 500 گرم
  • آرد سوخاری پانکو بدون مزه 1 فنجان
  • نمک 1 قاشق چایخوری
  • پودر سیر 1 قاشق چایخوری
  • فلفل قرمز 1/2 قاشق چایخوری
  • فلفل 1/4 قاشق چایخوری

طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر پانکو

1. گرم کردن روغن و آماده کردن مرغ

اولین مرحله از طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر پانکو این است که روغن را روی حرارت میانه در یک تابه بزرگ گرم کنید. در همین حین سینه های مرغ را از وسط برش دهید.

2. پودری کردن مرغ

اکنون در یک کاسه میانه، پودر پانکو، نمک، پودر سیر، پاپریکا و فلفل را با هم مخلوط کنید سپس تخم مرغ را در یک کاسه کوچک بشکنید و هم بزنید تا رنگ آن یکدست گردد در نهایت هر تکه مرغ را در تخم مرغ زده شده آغشته کنید و اجازه دهید تا آب اضافی آن به داخل کاسه برود. سپس مرغ را به طور کامل در مخلوط پانکو فرو کنید. آنقدر این کار را تکرار کنید تا تمام مرغ ها را کاملا پوشش دهید.

3. سرخ کردن مرغ سوخاری

وقتی روغن داغ شد، چند تکه از مرغ را به ماهیتابه اضافه کنید هر تکه مرغ را حدود 4 تا 5 دقیقه از هر طرف سرخ کنید، یا تا زمانی که مرغ قهوه ای طلایی گردد در نهایت مرغ سوخاری با پودر پانکو پخته شده را روی توری سیمی که زیر آن یک حوله کاغذی قرار داده اید منتقل کنید تا روغن آن گرفته گردد و بعد در حالی که گرم است سرو کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه مرغ سوخاری با پودر پانکو

با پودر پانکو، مرغ سوخاری متفاوت تر و البته خوشمزه تر می گردد اما نکات و فوت وفن های برای پخت مرغ به این شکل وجود دارد که باید هنگام تهیه غذا به این نکات هم دقت کنید.

چرا پودر پانکو

پودر پانکو درست مثل پودر سوخاری یکی از برترین گزینه ها برای مرغ سوخاری است که تاثیر خوبی هم در بافت هم در طعم مرغ سوخاری دارد. اما دلایل اصلی استفاده از پودر پانکو شامل موارد زیر است:

  • تردی بی نظیر: پودر پانکو به علت بافت لایه ای خود، تردی فوق العاده ای به مرغ سوخاری شما می دهد که در آرد سوخاری معمولی قابل تجربه نیست.
  • طعم دلچسب: پودر پانکو طعم ملایمی دارد که به طعم مرغ می آید و آن را لذیذتر می نماید.
  • پوشش یکنواخت: پودر پانکو به راحتی به مرغ می چسبد و پوششی یکنواخت و زیبا روی آن ایجاد می نماید.
  • پخت آسان: استفاده از پودر پانکو برای سوخاری کردن مرغ بسیار آسان است و به مهارت خاصی احتیاج ندارد.

افزایش طعم و عطر مرغ سوخاری

برای داشتن طعمی قوی تر می توانید از ادویه های مختلفی مانند پودر سیر، پودر پیاز، پودر زنجبیل و یا آویشن در مزه دار کردن مرغ بهره ببرید. برای این که پودر پانکو بهتر به مرغ بچسبد هم می توانید قبل از پانکو کردن، مرغ را به مدت 30 دقیقه در ماست یا شیر خیس کنید.

انواع روش های تهیه مرغ سوخاری

مرغ سوخاری یک فست فود خوشمزه است که می توانید به راحتی در منزل با روش های مختلف تهیه کنید که یکی از مجذوب کننده ترین روش های تهیه این غذا، طرز تهیه مرغ سوخاری پولکی است. اما نکته مهمتر در روش های تهیه این غذا این است که احتیاج نیست حتما آن را در فر بپزید، می توانید آن را توستر هم آماده کنید. طرز تهیه مرغ سوخاری با توستر را هم می توانید با جزییات در کتاب کاله مطالعه کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 19 خرداد 1403 بروزرسانی: 19 خرداد 1403 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1630

به "طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر پانکو به سادگی در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر پانکو به سادگی در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید