علمایی: لزوم حرکت به سمت مالی پایدار ، تحول علم بر مبنای بصیرت صورت می گیرد

به گزارش آوای وحش، معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه باید با اتخاذ سیاست ها و برنامه ریزی های لازم، بر اقتصاد خود مبتنی بوده و به سمت حل مسائل کشور حرکت کند.

علمایی: لزوم حرکت به سمت مالی پایدار ، تحول علم بر مبنای بصیرت صورت می گیرد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد در نخستین همایش تخصصی طرح تحول در علوم، مهندسی و کشاورزی که صبح امروز در هتل فرهیختگان برگزار گردید، گفت: امیدوارم برگزاری این همایش تخصصی، سرآغاز و منشأ تحول در این حوزه بوده و به تحول، شدت و سرعت بیشتری ببخشد.

وی با تأکید بر اینکه مؤثرترین رکن برای تحول در محیط دانشگاه، اساتید و اعضای هیئت علمی هستند، گفت: این موضوع یک ارزش بسیار بزرگ برای اساتید است، اما مسئولیت بزرگی نیز بر دوش آن ها می گذارد که این امر مهم را در دانشگاه انجام دهند. توجه به استاندارد ها و تدوین مقررات و آیین نامه های آموزشی نیز باید توسط اساتید صورت گیرد.

علمایی با بیان اینکه در مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی، تحول در حوزه های مختلف آغاز شده است، گفت: با آغاز مسئولیت ولایتی در دانشگاه آزاد اسلامی، تحول آغاز شد و امروز با کوشش تمامی مجموعه دانشگاه، این راه ادامه دارد.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن گرامیداشت نهم دی ماه توضیح داد: این روز بزرگ که به نام روز بصیرت نامگذاری شده، بسیار حائز اهمیت است. واقعیت این است که تحول علم نیز برمبنای بصیرت صورت می گیرد و ما زمانی می توانیم تحول ایجاد کنیم که دارای بصیرت بوده و با شناسایی مسائل موجود بتوانیم برای حل آن ها چاره ای بیاندیشیم.

وی با اشاره به اقدامات اجرا شده در جهت تحقق تحول در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: ارتقای صندلی دانشگاه، بهبود مستمر فعالیت های آموزشی و پژوهشی، برنامه ریزی بلندمدت، ایجاد خودکفایی مالی، توسعه همکاری های علمی ملی و بین المللی و گسترش همکاری­ های صنعتی و کشاورزی از جمله اقدامات اجرا شده در این حوزه است.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اگر این دانشگاه بخواهد تحول بزرگی داشته باشد، باید خود را ارتقا دهد، گفت: ارتقای دانشگاه دو پله دارد، پله اول استاندارد کردن رفتار های آموزشی، پژوهشی و فناوری است. این فعالیتی است که معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی آن را به جد دنبال می نماید تا آموزش و پژوهش در تمام واحد های دانشگاه آزاد اسلامی از وحدت رویه و استاندارد قابل قبول پیروی نمایند. پله دوم برای ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی، ارتقای استاندارد های موجود است. این ارتقا باید تا جایی صورت گیرد که دانشگاه آزاد به تراز اول در داخل کشور و به تراز مطرح در سطح بین المللی دست یابد.

علمایی با بیان اینکه دانشگاه برای ارتقا به اعضای هیئت علمی و امکانات احتیاج دارد، گفت: امکانات موجود در دانشگاه آزاد اسلامی، بعضاً در بسیاری از دانشگاه های دولتی وجود ندارد و این امر بسیار حائز اهمیت است و باید از آن استفاده کرد. همچنین اساتید این دانشگاه در حوزه بین الملل دارای مقالات و کتاب های منتشرشده ای هستند و از توان علمی بالایی برخوردارند. می توان گفت دانشگاه آزاد اسلامی برای ارتقا، هم اعضای هیئت علمی توانمند و هم امکانات بالایی دارد.

وی با اشاره به تفکیک معاونت های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اصلاح ساختار در این دانشگاه برای ایجاد تحول بود. ما نیز در معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی تحول را سرلوحه کار قرار دادیم و برمبنای آن شورای تحول در این حوزه تشکیل شد. در این شورا جلسات مکرری برگزار گردید و موضوعات در 10 کمیته تخصصی مورد آنالیز نهاده شد. افراد نظریه پرداز و دارای ذهن پویا در این جلسات شرکت داشتند و موضوعات را آنالیز می کردند.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه این دانشگاه باید بتواند به سمت یک اقتصاد پایدار حرکت کند، ادامه داد: این دانشگاه دولتی نیست و باید با اتخاذ سیاست ها و برنامه ریزی های لازم، بر اقتصاد خود مبتنی بوده و به سمت حل مسائل کشور حرکت کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 15

به "علمایی: لزوم حرکت به سمت مالی پایدار ، تحول علم بر مبنای بصیرت صورت می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علمایی: لزوم حرکت به سمت مالی پایدار ، تحول علم بر مبنای بصیرت صورت می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید