غول صنعتی آمریکا به آخر خط رسید

به گزارش آوای وحش، شرکت جنرال الکتریک که زمانی ارزشمندترین شرکت دنیا بود، در یک انحلال مبهوت کننده به سه شرکت جداگانه تجزیه خواهد شد.

غول صنعتی آمریکا به آخر خط رسید

به گزارش ایسنا، این تجزیه به عمر 129 ساله غول صنعتی که زمانی ارزشمندترین شرکت آمریکا و نماد دنیای قدرت تجاری آمریکا بود، سرانجام می دهد.

جنرال الکتریک اظهار داشت کسب و کار مراقبت سلامتی این شرکت در اوایل سال 2023 جدا خواهد شد و واحد های انرژی تجدیدپذیر، نیروی سوخت فسیلی و دیجیتالی به یک شرکت متمرکز به انرژی تبدیل شده و یک سال بعد جدا می شوند.

به جای مانده شرکت شامل هواپیمایی جنرال الکتریک خواهد بود.یک سخنگوی جنرال الکتریک گفت: درباره نام ها و برند های واحد های جدا شده بعدا تصمیم گیری خواهد شد.

این متهورانه ترین اقدامی است که در دوران مدیریت لری کالپ انجام می گیرد تا کسب و کار این شرکت را ساده تر کند. وی که در سال 2018 ریاست جنرال الکتریک را به دست گرفت: به کاهش بدهی و بهبود جریان نقدی با یکپارچه کردن فعالیتها، کاهش هزینه های کارکنان و جمع آوری سریعتر پول از مشتریان متمرکز شد.

این اقدامات به بهبود ترازنامه جنرال الکتریک منتهی شد و این شرکت را در راستا کاهش بدهی به اندازه بیش از 75 میلیارد دلار تا سرانجام سال 2021 قرار داد. این شرکت اکنون انتظار دارد در سال 2023 بیش از هفت میلیارد دلار جریان نقدی فراوری کند و میخواهد سهام خود در بیکر هیوز، آئرکپ و واحد سلامتی را بفروشد تا بدهی خود را تا آن موقع به کمتر از 35 میلیارد دلار کاهش دهد.

لری کالپ، مدیرعامل جنرال الکتریک در مصاحبه ای گفت: آنچه که انجام می دهیم ایجاد سه پیشروی دنیای در حوزه های مراقبت سلامتی، هواپیمایی و انرژی با گرید سرمایه گذاری برجسته است.

ارزش سهام جنرال الکتریک در معاملات بازار نیویورک 5.7 درصد صعود کرد و پیشتر 7.1 درصد افزایش داشت که بیشترین اندازه افزایش در اواسط معاملات از 27 ماه مه بود. این شرکت اظهار داشت هزینه دو میلیارد دلار را بابت هزینه های جدایی، انتقال و عملیاتی مربوط به این برنامه همچنین هزینه مالیاتی کمتر از 500 میلیون دلار را پیش بینی می نماید.

بر اساس گزارش رویترز، جنرال الکتریک 20 سال بزرگترین شرکت دنیا با سرمایه بازار 401 میلیارد دلار بود. در حالی که پنج سال پیش این شرکت تنها توانسته بود در میان 10 شرکت بزرگ باشد و تا روز دوشنبه ده ها شرکت با سرمایه بازار بزرگتر از جنرال الکتریک در شاخص اس اند پی 500 حضور داشتند. عایدی این شرکت در سال 2020 حدود 79.62 میلیارد دلار بود که اختلاف فاحشی با عایدی بیش از 180 میلیارد دلار در سال 2008 داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1245

به "غول صنعتی آمریکا به آخر خط رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غول صنعتی آمریکا به آخر خط رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید