فتح الله زاده: هیچ وقت در استقلال حقوق و پاداش نگرفتم، ممنوعیت جذب مربیان و بازیکنان خارجی را به ضرر فوتبال می دانم

به گزارش آوای وحش، علی فتح الله زاده، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت که هیچ وقت در این باشگاه، حقوق و مزایا دریافت نکرده است.

فتح الله زاده: هیچ وقت در استقلال حقوق و پاداش نگرفتم، ممنوعیت جذب مربیان و بازیکنان خارجی را به ضرر فوتبال می دانم

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، علی فتح الله زاده در پاسخ به این پرسش که در اسفند ماه، چقدر از باشگاه استقلال حقوق می گرفته است، گفت: در تمام دوره هایی که در استقلال بودم، به شهادت هیئت مدیره های مختلف هیچ وقت حقوق و پاداش نگرفتم و به آن احتیاج نداشتم. مدیران عاملی که حقوق می گیرند، کار بدی نمی نمایند و این پول، حق آنهاست. هیئت مدیره حقوق مدیران را مشخص می نماید و اگر این مبلغ زیاد است، هیئت مدیره مقصر است. اختلافات فعلی هم دردی از باشگاه دوا نمی نماید.

وی درباره قانون ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی برای استقلال و پرسپولیس توضیح داد: این را کاملاً به ضرر فوتبال می دانم و نباید با اشتباه یک یا دو مدیر، صورت مسئله را پاک کنیم. ما در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم های حاشیه خلیج فارس می رویم و می خواهیم قهرمان آسیا شویم.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال درخصوص تفاوت باشگاه های ما با تیم های کشورهای عربی اظهار داشت: یک بار در آسیا با تیمی بازی می کردیم که حقوق نیلمار بازیکن او، 12 میلیون یورو بود؛ یعنی هزینه دو سال باشگاه داری ما. با این حال فراموش نکنیم تجربیاتی چون تیام، دیاباته، جانواریو و ساموئل را داریم. کمیته یا کادر فنی باید تشخیص دهد کدام بازیکن خارجی به درد تیم می خورد. اگر بازیکن خوب بود، همه می گویند سرمربی انتخاب خوبی داشته است و اگر خوب نباشد به مدیرعامل حمله می نمایند.

فتح الله زاده که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت وگو می کرد، در ادامه اضافه کرد: این یک مشکل سیستماتیک و علمی است که مطابق آن عمل نمی کنیم و باید بپذیریم باید با تیم هایی رقابت کنیم که بازیکنان بسیار باکیفیتی جذب می نمایند. اگر این آب باریکه را هم قطع کنیم، تیم های ما به مشکل می خورند.

وی در این باره که بهتر است پول خرید بازیکن خارجی صرف پرداختن به آموزشگاه باشگاه ها گردد، گفت: این یک پیشنهاد درست است، اما باید ببینیم باشگاهداری ما استانداردهای لازم را دارد یا خیر. مدیرعامل نمی داند سال بعد هم در سمتش فعالیت می نماید یا خیر. او چگونه می خواهد این فرآیند را ایجاد کند، وقتی برای رسیدن به خروجی مناسب در آموزشگاه تا پنج سال زمان می برد؟

بیشتر بخوانید
  • پرسپولیس و استقلال چگونه و به چه کسانی واگذار می گردد؟

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در این باره که چرا مدیران ناکارآمد محاکمه نمی شوند، بیان نمود: مُد شده که همه این سوال را می پرسند. مدیران تنبیه می شوند که این موضوع علنی نمی گردد. سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و حراست وزارت ورزش روی کار نظارت می نمایند و مدیران ما به قوه قضاییه رفت و آمد دارند که عیان نمی گردد. این برخورد باید سالیانه باشد، نه هر پنج سال یک بار.

در سرانجام هر سال باید از من حسابرسی گردد و چون مسئولان ما چندشغله هستند، این کار را نمی نمایند.، فتح الله زاده ضمن بیان این جمله گفت: رئیس مجمع باید عملکرد مدیرش را آنالیز کند و بگوید در فلان مورد نقص داریم. برنامه ریزی ما در باشگاهداری مطابق قوانین کشوری نیست. هنر و ورزش را نمی توان دولتی اداره کرد. مثلاً وقتی بازیکنی می گیریم، فرصتی نداریم تا بازیکنی را در مزایده بگذاریم و بازیکن به تیمی برود که بالاترین قیمت را پیشنهاد نموده است.

وی با بیان اینکه باید اساسنامه ای در این باره نوشته گردد، گفت: چند مدیر می گویند بعضی مدیران سارق هستند، در حالی که خودشان سارقی نموده اند. موضوع دیگری هم که وجود دارد، این است که وقتی چند نفر از باشگاه شکایت می نمایند، حساب باشگاه بسته می گردد و اگر تیم بخواهد به کشور خارجی برود، اگر مدیرعامل پولی قرض کند، نمی تواند آن را به حساب باشگاه واریز کند. به همین خاطر این مدیر مجبور است پول مورد نظر را در حساب باشگاه واریز نکند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 320

به "فتح الله زاده: هیچ وقت در استقلال حقوق و پاداش نگرفتم، ممنوعیت جذب مربیان و بازیکنان خارجی را به ضرر فوتبال می دانم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فتح الله زاده: هیچ وقت در استقلال حقوق و پاداش نگرفتم، ممنوعیت جذب مربیان و بازیکنان خارجی را به ضرر فوتبال می دانم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید