فرانسه: علیه کسانی که مانع حل بحران لبنان شدند، اقدام می کنیم خبرنگاران

به گزارش آوای وحش، وزیر خارجه فرانسه چهارشنبه شب هشدار داد که پاریس علیه کسانی که در راستا حل بحران در لبنان سنگ اندازی کردند، اقدام خواهد نمود.

فرانسه: علیه کسانی که مانع حل بحران لبنان شدند، اقدام می کنیم خبرنگاران

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از المیادین، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه گفت: روز های آینده برای لبنان سرنوشت ساز خواهد بود و پاریس اقداماتی علیه کسانی که در راستا حل بحران در لبنان سنگ اندازی کردند اتحاذ خواهد نمود.

وی اضافه نمود: مسؤولان شناخته شده و احزاب سیاسی لبنان مسؤول بحران در این کشور هستند واقدامی برای نجات این کشور با وجود تعهداتی که دادند، نمی نمایند.

وزیر خارجه فرانسه افزود: نیرو های سیاسی لبنان به دنبال خارج شدن از بحران نیستند و نیرو هایی سیاسی وجود دارند که خواسته های غیر عملی را مطرح می نمایند.

لودریان گفت: بحران در لبنان ناشی از بلایای طبیعی نیست بلکه به خاطر مسؤولان سیاسی شناخته شده در این کشور است.

پیش تر 100 فعال مدنی لبنانی خطاب به امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه، مافیای سیاسی- مالی در کشورشان را عامل و مسئول بدبختی، گرسنگی و ناامنی در لبنان معرفی نموده بودند.

این نامه پس از آن تهیه شده که ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در ماه مارس گذشته طی اظهاراتی گفت که زمان آن فرا رسیده تا فشار های بین المللی علیه لبنان با هدف تشکیل دولت در این کشور، تشدید گردد.

در حالی که لبنان از وخیم ترین بحران مالی تاریخ معاصر خود رنج می برد، علی رغم گذشت ماه ها سعد حریری، نخست وزیر مامور شده برای تشکیل کابینه و میشل عون، رئیس جمهوری این کشور، همچنان درباره تشکیل دولت جدید در لبنان به توافق نرسیده اند.

البته در کنار فساد و اختلاس بعضی مقامات لبنانی، دخالت های آمریکا، عربستان و فرانسه موجب بروز مسائل فراوان برای مردم لبنان شده تا حدی که نرخ برابری لیره این کشور با دلار آمریکا که تا یکسال و نیم پیش معادل 1500 لیره بود، امروز این میزان برای هر دلار آمریکا به 12000 لیره لبنان رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 868

به "فرانسه: علیه کسانی که مانع حل بحران لبنان شدند، اقدام می کنیم خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه: علیه کسانی که مانع حل بحران لبنان شدند، اقدام می کنیم خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید