فرمانده طالبان: آتش بس در افغانستان پیش از انتها اشغال امکانپذیر نیست

به گزارش آوای وحش، یک فرمانده طالبان به رسانه ها گفت: تا زمانی که نیروهای خارجی در افغانستان حضور دارند این کشور تحت اشغال است و پیش از خروج این نیروها برقراری آتش بس امکانپذیر نیست.

فرمانده طالبان: آتش بس در افغانستان پیش از انتها اشغال امکانپذیر نیست

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، مولوی منصور از فرماندهان طالبان گفت که تا خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان این گروه با دولت مرکزی مذاکره نخواهد کرد.

این فرمانده نظامی طالبان گفت: آتش بس به هیچ عنوان ممکن نیست زیرا تا زمانی که آمریکایی ها در کشور ما هستند افغانستان تحت اشغال است.

نزدیک به نیمی از افغانستان تحت کنترل و یا نفوذ طالبان قرار گرفته است و سران این گروه در توافقنامه قطر برای آتش بس با دولت مورد حمایت آمریکا در کابل موافق نموده است.

با این حال بعضی اعضای طالبان تاکید می نمایند که تا زمان خروج نیروهای خارجی شروع گفت وگوهای بین الافغانی ممکن نیست.

مولوی منصور اضافه کرد: وقتی آمریکایی ها خارج شوند گفت وگوها بین جناح های افغان شروع خواهد شد؛ وقتی آمریکایی ها اینجا حضور داشته باشند هیچکس با دست نشانده های آن ها در کابل گفت وگو نمی کند.

وی همچنین تاکید نمود: اطمینان دارم که به توافق صلح دست خواهیم یافت، آن ها هیچ گزینه دیگری جز صلح ندارند و اگر با صلح موافقت ننمایند آن ها را مجبور خواهیم کرد.

این فرمانده طالبان در حالی تاکید دارد که مذاکرات بین الافغانی پس از خروج کامل نیروهای آمریکایی شروع می گردد که شاخه سیاسی طالبان می گوید که مذاکرات پس از تکمیل فرایند آزادی زندانیان کلید خواهد خورد.

این در حالی است که شمار نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان به 8600 نفر کاهش یافته و منابع می گویند که دولت ترامپ در آستانه نهایی کردن طرح خروج بیش از 4 هزار نظامی دیگر است.

کاخ سفید در آستانه کاهش 4 هزار نظامی دیگر در افغانستان قرار گرفته است در حالی که طالبان حملات را تشدید نموده است.

همچنین وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون تاکید دارند که کاهش نیروها به سطحی پایین تر از 8600 نفر مبتنی بر شرایط و ارزیابی از شرایط امنیتی افغانستان و پایبندی طالبان به توافق قطر خواهد شد.

پیش از این ژنرال کنت مک کنزی فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) گفته بود که طالبان شرایط خروج کامل نظامیان آمریکایی را از افغانستان فراهم ننموده است .

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 410

به "فرمانده طالبان: آتش بس در افغانستان پیش از انتها اشغال امکانپذیر نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمانده طالبان: آتش بس در افغانستان پیش از انتها اشغال امکانپذیر نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید