محموله بشردوستانه 35 تنی روسیه در راه ایران ، اطلاعیه وزارت موقعیت های اضطراری روسیه

به گزارش آوای وحش، سرویس مطبوعاتی وزارت موقعیت های اضطراری روسیه خاطرنشان کرد این وزارتخانه 35 تن یاری بشردوستانه به ایران که در زلزله اخیر آسیب دیده، ارسال نموده است.

محموله بشردوستانه 35 تنی روسیه در راه ایران ، اطلاعیه وزارت موقعیت های اضطراری روسیه

به گزارش خبرنگاران، سرویس مطبوعاتی وزارت موقعیت های اضطراری روسیه چهارشنبه (هشتم فوریه) به خبرگزاری تاس گفت یک هواپیمای این وزارتخانه 35 تن یاری بشردوستانه به ایران که در زلزله 28 ژانویه آسیب دیده، ارسال خواهد نمود.

وزارت موقعیت های اضطراری روسیه اعلام نمود: هواپیمای ایلوشن-76 وزارت موقعیت های اضطراری روسیه برای تحویل یاری بشردوستانه به جمهوری اسلامی ایران از فروگاه ژوکوفسکی پرواز کرد. به دستور دولت روسیه، محموله بشردوستانه با وزن کلی 35 تن تحویل داده خواهد شد. این محموله شامل همه ملزومات برای حمایت اولیه از شهروندان آسیب دیده بر اثر زلزله ویرانگر در شمال غرب این کشور است که در تاریخ 28 ژانویه رخ داد. طبق اعلام این وزارتخانه، این محموله شامل شکر، آرد، روغن نباتی، چادر، پتو، اجاق گاز و یک نیروگاه سیار است.

پیش تر، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل هم از اعلام آمادگی این نهاد بین المللی برای یاری رسانی به زلزله زدگان شهر خوی واقع در آذربایجان غربی اطلاع داد. دوجاریک در جمع خبرنگاران ضمن ابراز آمادگی سازمان ملل برای یاری رسانی به آسیب دیدگان حادثه زمین لرزه 5.9 ریشتری شهر خوی گفت: وزارت خارجه ایران از سازمان ملل درخواست یاری نموده و این نهاد بین المللی برای حمایت از این درخواست آمادگی دارد.

شنبه شب هشتم بهمن ماه، زمین لرزه ای به قدرت 5.9 ریشتر در طول جغرافیایی 44.90، عرض جغرافیایی 38.59 و عمق هفت کیلومتری در شش کیلومتری شهرستان خوی به وقوع پیوست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 20 بهمن 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1528

به "محموله بشردوستانه 35 تنی روسیه در راه ایران ، اطلاعیه وزارت موقعیت های اضطراری روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محموله بشردوستانه 35 تنی روسیه در راه ایران ، اطلاعیه وزارت موقعیت های اضطراری روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید