بازسازی حمام تاریخی روستای آسور شهرستان فیروزکوه شروع شد

به گزارش آوای وحش، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فیروزکوه گفت: بازسازی حمام تاریخی روستای آسور از توابع بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه با اعتبار 300 میلیون تومان شروع شده است.

بازسازی حمام تاریخی روستای آسور شهرستان فیروزکوه شروع شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران، ابراهیم اکبری روز یکشنبه 8 تیر ماه 99 با اعلام خبر بازسازی حمام صفوی روستای آسور اضافه کرد: بازسازی این بنا با همکاری اقتصادی دهیاری و بخشداری ارجمند و نیز با نظارت و کارشناسی میراث فرهنگی شروع شده است.

اکبری با بیان اینکه پیش بینی شده که بازسازی این اثر تاریخی تا هفته دولت در سال 99 به اتمام برسد اعلام کرد: برای بازسازی این اثر 300 میلیون تومان اعتبار به وسیله بخشداری و دهیاری تخصیص یافته است.

اکبری اضافه کرد: روستای آسور در منطقه ای واقع شده است که از نظر طبیعت گردی و آثار تاریخی فرهنگی ظرفیت بسیار بالایی را برای پذیرش گردشگران دارد که این حمام تاریخی پس از بازسازی با داشتن کاربری مناسب با بافت فرهنگی و بومی شهرستان فیروزکوه می تواند گردشگران بسیاری را به خود جذب کند.

به گفته اکبری به علت فرسودگی، بافت این بنا کاملا از بین رفته بود که امید است با نهضت بهره مندی از توان بخش خصوصی آثار تاریخی شهرستان دوباره ماهیت گذشته خود را حفظ کند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 304

به "بازسازی حمام تاریخی روستای آسور شهرستان فیروزکوه شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی حمام تاریخی روستای آسور شهرستان فیروزکوه شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید