مقاله: 10 چیز که درباره هالووین کانادا نمیدانستید!

به گزارش آوای وحش، هالووین امروزی، همان مراسم فصل برداشت سلتیک باستان است. سلتی­ها انتهای فصل برداشت و شروع زمستان طولانی را با مراسمی به نام سمهاین جشن می­گرفتند. این مراسم در 31 اکتبر برگزار می­شد؛ به اعتقاد سلتی­ها در این روز مرز بین زندگان و مردگان بسیار باریک می­شود.

مقاله: 10 چیز که درباره هالووین کانادا نمیدانستید!

ساخت فانوس کدوحلوایی در ایرلند شروع شد. طبق یک افسانه قدیمی به نام استینگی جک، مردی به نام جک وجود داشت که سر به سر شیطان می­گذاشت. پس از مرگش خدا اجازه نداد جک وارد بهشت شود و شیطان هم او را داخل جهنم راه نمی­داد. در نتیجه جک محکوم شد تا ابد در تاریکی شب زندگی کند. شیطان جرقه نور کم­سویی به جک داد تا راهش را پیدا کند. طبق افسانه، جک آن نور را داخل یک شلغم کنده کاری شده گذاشت و همراهش می­برد. امروزه به جای شلغم، مردم فانوس کدو حلوایی درست می­کنند.

طی قرن بیستم، در اسکاتلند این باور وجود داشت که اگر دختری در شب هالووین قبل از خواب معجون گردو، جوزهندی و فندق بخورد خواب شوهر آینده ­اش را خواهد دید.

تریک اور تریت سنتی است که حدود 1000 سال بعد از میلاد رواج یافت. در این زمان، اکثر سرزمین­های سلتیک دین مسیحی داشتند و مراسم­های پاگان به تدریج به فراموشی سپرده می­شدند. کلیسا روز دوم نوامبر را به نام روز ارواح نامگذاری کرد. در این روز، یاد اموات گرامی داشته می­شود. فقرا به در خانواده ­های ثروتمند می­رفتند و از آنها کیک مخصوص این روز را می­گرفتند و در عوض برای درگذشتگان آنها دعای خیر می­کردند.

منبع مقاله: 10 چیز که درباره هالووین کانادا نمیدانستید!

انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1161

به "مقاله: 10 چیز که درباره هالووین کانادا نمیدانستید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: 10 چیز که درباره هالووین کانادا نمیدانستید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید